Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان گفت: بسیج سازندگی در راستای ایجاد و راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی به‌ویژه در روستاها ورود کرده و حمایت‌هایی نظیر ارائه آموزش و تسهیلات را در دستور کار دارد. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت در تشریح آخرین وضعیت احداث مسکن محرومان در گیلان اظهار داشت: بیش از 2 هزار مسکن مددجویی سال گذشته به مددجویان در سطح استان گیلان تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان گیلان گفت: در فاز سوم ساخت 500 واحد مسکن محرومان را آغاز کردیم تا در اسرع وقت به مددجویان تحویل داده شود؛ اکنون شناسایی انجام شده و در چند روز آینده به طور رسمی کار اجرایی ساخت مسکن در سطح استان آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان در راستای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در راستای ایجاد و راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی به‌ویژه در روستاها ورود کرده و اقداماتی را در این زمینه دنبال می‌کند.

امام جمعه یزد: توسعه مشاغل خرد و خانگی مشکل اشتغال را برطرف می‌کندبرگزاری بازارچه محلی کارآفرینی برای حمایت از مشاغل خرد و خانگیبسیج سازندگی یزد 74 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی از مشاغل خرد و خانگی ارائه کرده استحمایت از مشاغل خرد خانگی با تسهیلات ارزان‌قیمت / بروکراسی‌های اداری در ایجاد اشتغال حذف شود

ابراهیمی ابراز داشت: به عنوان مثال برای جوانان تحصیل کرده که می‌توانند در روستا در حوزه کشاورزی برای خود و یا دیگران اشتغالزایی کنند در حوزه آموزش و تسهیلات از آنان پشتیبانی می‌شود و یا با اختیارات خود برای کسب حمایت سایر مجموعه‌ها از این افراد اقدام می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان گیلان تصریح کرد: بسیج سازندگی اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی را امسال سرلوحه خود قرار داده چرا که ما می‌توانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز امسال به این امر تأکید داشتند.

وی اظهار داشت: از طرفی می‌توانیم با این حمایت‌ها برای رسیدن به اشتغالزایی مهاجرت به شهر را کاهش دهیم تا جوانان در روستا ساکن شده و بتوانیم روستا را به نقش اصلی خود که همان تولید است برسانیم این موارد برنامه بسیار مهم بسیج سازندگی در حوزه اشتغال است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در زمینه رفع موانع تولید گفت: با توجه به اینکه سپاه نیز یکی از اعضای کمیسیون رفع موانع تولید است در شهرک‌های صنعتی بزرگ نیز با تمام توان برای کمک به صنایع بزرگ اقدام می‌کنیم تا در حوزه اشتغال و همچنین دانش‌بنیان موفق باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان گیلان خاطرنشان کرد: تمام توان بسیج سازندگی با همت گروه‌های جهادی و اقشار مختلف این است که بتوانیم اشتغال خرد را در عرصه کشاورزی در روستاهای سطح استان گیلان فعال کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های محوری بسیار مهم بسیج سازندگی در سال جدید مانند سال‌های گذشته محرومیت‌زدایی است افزود: در این راستا از توان مردم و خیرین برای پروژه‌هایی نظیر بهبود راه‌ها و پل‌های روستایی و آب‌رسانی در مناطق محروم بهره‌گیری می‌کنیم‌.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان گیلان عنوان کرد: در روستاها و مناطق محروم جهادگران به‌ویژه بسیج دانشجویی و جهادگران حوزه محلات تلاش‌های خوبی داشتند که از این افراد کمال تشکر را دارم چرا که هر چه در توان دارند برای رفع مشکلات به کار می‌گیرند.

ابراهیمی با انتقاد از مدیران دولتی و با بیان اینکه مدیران پروژه‌ها را به گونه‌ای تعریف کنند تا بسیج سازندگی بتواند به عنوان یک دستگاه اجرایی به آن ورود کند گفت: باید اعتبار مناسب برای پروژه‌ها پیش‌بینی کنند تا بسیج سازندگی با حداقل هزینه آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی با 20 یا 30 درصد کمتر از اعتبار محاسبه شده پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند خاطرنشان کرد: جهادگران بسیج سازندگی پیمانکار نبوده و می‌توانند با 70 یا 80 درصد اعتبارات پیش‌بینی شده پروژه‌ها را در مناطق محروم انجام دهند.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی مناطق محروم مشاغل خرد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم

فرمانه سپاه امام رضا (ع) در جمع اساتید دانشگاه‌های مشهد گفت: از مولفه‌های مهم قدرت در حاکمیت‌ها حوزه علم و فناوری است و دست اندرکاران این حوزه باید تمام همت و تلاش خود را در این زمینه معطوف کنند

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) که در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی  با تقدیر از جامعه دنشگاهیان و مجموعه بسیج دانشجویی در تشکیل اینگونه جلسات هم اندیشی گفت: ضروری است در تعامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سایر دستگاه ها، نقش مشارکتی خود را تعریف کرده و با بهره گیری از ظرفیت جلسات هم اندیشی این موضوع را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت ساختار‌ها در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور گفت: ما ۲ راه بیشتر نداریم. یا باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم. در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده ایم که هیچگاه تسلیم خواست و اراده دشمن نبوده ایم و در آینده نیز همینگونه خواهد بود.

سردار غیاثی تاکید کرد: باید قدرتمند باشیم. این قدرتمند بودن فقط در حوزه دفاعی و نظامی نیست. از مولفه‌های مهم قدرت در حاکمیت‌ها حوزه علم و فناوری است و دست اندرکاران این حوزه باید تمام همت و تلاش خود را در این زمینه معطوف کنند.


فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که در حوزه دفاعی و امنیتی امروز سرآمد هستیم، خاطرنشان کرد: بین ایجاد امنیت و اقتدار امنیتی تفاوت دارد. ما علیرغم تهدیداتی که داریم، امنیت داریم. این اقتدار امنیتی است که به برکت حضور، ولی فقیه در جامعه است.

وی افزود: باید در سایر حوزه‌ها هم در جهت قدرتمند شدن تلاش کنیم.

سردار غیاثی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مجموعه بسیج در قالب بسیج دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها گفت: تلاش‌های مجموعه‌های بسیج در دانشگاه ها، در طول مجموعه مدیریت و رئیس دانشگاه است و هنر این است که اگر اقدامی انجام می‌دهیم، در تعامل با مجموعه مدیریت دانشگاه‌ها باشد و در اقدامات هم افزایی داشته باشیم.

در این جلسه «رسول نوروزی» فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی، حجت الاسلام «جواد مهدوی نسب» رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، «مسعود میرزایی شهرابی» رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، «محمود محمدزاده شبستری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «محسن مرادی «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، «سید مولا خاتمی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، «حبیب الله تقی پور سهل آبادی» مدیر امور پردیس‌های دنشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، «محمدعلی رضایی کرمانی نسب پور» مسئول مجمع بسیج اساتید استان خراسان رضوی، «هاشم جلیلی صفریان» رئیس شورای هماهنگی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی منطقه ۹ کشور، «محمدعلی زنگنه اسدی» رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، «قاسم قاسمی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار و «فاطمه شوشتری» رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد شهید کلاهدوز قوچان نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود را در ارتباط با مسائلی از جمله تولید علم، ارتباط با صنعت، مسائل فرهنگی و اجتماعی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ... در تعامل دانشگاه با مجموعه سپاه و بسیج بیان کردند.

در پایان این جلسه نشان دانشگاه فردوسی مشهد در تقدیر از پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی به فرمانده سپاه امام رضا (ع) اهدا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل