Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:50:39 GMT

ماه رمضان فرصتی برای اشاعه برنامه‌های دینی و قرآنی است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۴۷۸

ماه رمضان فرصتی برای اشاعه برنامه‌های دینی و قرآنی است

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی‌نسب» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی وظیفه خطیری را در راستای اشاعه برنامه های دینی برعهده دارند.

وی اهمیت ماه مبارک رمضان را در کنار فریضه نماز دانست و با تاکید بر خودسازی و معنویت، گفت: طراوت روح نیاز اساسی انسان است زیرا که آیات قرآن واحادیث نیز انسان را شایسته تعالی معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گیلانغرب ادامه داد: لازمه این امر هم در ماه مبارک رمضان ایجاد فضای معنوی و بسترسازی مناسب است و برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام فاطمی‌نسب گفت: غبارروبی مساجد شهرستان گیلانغرب پیش از فرارسیدن ماه مبارک انجام گرفته و علاوه بر روحانیون و طلاب مستقر در شهرستان با پیگیری های صورت گرفته طی هفته جاری تعداد دیگری مبلغ و روحانی به شهرستان اعزام خواهند شد.

وی از هیات‌های امنای مساجد خواست تا با برنامه ریزی لازم و فعالیت مطلوب زمینه استفاده هرچه بهتر از وجود مبلغان دینی در مساجد را فراهم نمایند.

امام جمعه گیلانغرب گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و همچنین برنامه جزء خوانی عمومی در مساجد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده ذکر نموده و از برگزاری کلاس های آموزش قرآن در در مراکز نظامی و اداری و همچنین حضور پررنگ روحانیون و طلاب در مدارس نیز خبر داد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تظاهر به روزه خواری و کشف حجاب را از جرایم همسو بیان کرد و لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را متذکر شد و افزود: به طور قطع مراجع ذیربط با توجه به دستورالعمل های قانونی با هرگونه حرمت شکنی نیز برخورد خواهند کرد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گیلانغرب ماه رمضان قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب ماه رمضان قرآن گیلانغرب ماه رمضان قرآن ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان

بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی دایر شده است و شامل ۲۵ غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

این نمایشگاه قرآنی برای یک هفته در قصر دارالامان کابل درحال برگزاری است.

بر اساس برنامه نمایشگاه قرآنی، قرار است همه روزه محافل بزرگی با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد و برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود