Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:11:40 GMT

۳۵ میلیارد ریال زکات در لنجان جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۵۳۹

۳۵ میلیارد ریال زکات در لنجان جمع‌آوری شد

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان گفت: در سال ۱۴۰۰ شهروندان نیک‌اندیش شهرستان لنجان بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال زکات به‌صورت نقدی و کالایی به نیازمندان شهرستان خود کمک کردند که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمید اکبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت زکات سبب نزول رحمت و برکات الهی می‌شود، اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دین اسلام به شمار می‌آید به‌گونه‌ای که در قرآن به آن تاکید فراوانی شده و ۳۲ مرتبه نام زکات در قرآن آمده که ۲۶ مرتبه آن در کنار به جا آوردن فریضه نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جامعه‌ای که زکات پرداخت نشود گناه، اعتیاد و بیکاری افزایش می‌یابد و با احیای پرداخت زکات بسیاری از امور احیا خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ شهروندان نیک‌اندیش لنجان بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال زکات به‌صورت نقدی و کالایی به نیازمندان شهرستان خود کمک کردند که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های مختلف همچون خرید جهیزیه، کولر، بخاری، آبگرمکن، لوازم تحصیل، سبد کالا و احداث مسکن ایتام و محرومان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام اکبری نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی، شاه کلید پرداخت زکات به شمار می‌آید از این رو در ۳۹ روستای شهرستان لنجان عاملان و مبلغان زکات مشغول فرهنگ سازی هستند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود ادارات و نهادهای مسئول و مرتبط با مسئله زکات به‌گونه‌ای عمل کنند که همه خانواده‌ها در پرداخت زکات احساس مسئولیت کنند.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان اشاره به اینکه رسانه‌ها باید برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات پیش‌قدم باشند، اظهار کرد: نحوه استفاده و هزینه صحیح زکات از طریق اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به مردم می‌تواند نقش مهمی در ترغیب به پرداخت زکات در جامعه ایجاد کند و آنها را با ثمرات پرداخت زکات آشنا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم مصوبات شورای زکات شهرستان لنجان در خصوص نام‌گذاری پروژه‌های جدید با عنوان زکات و انجام تبلیغات محیطی ازجمله دیوارنویسی مزین به احادیث زکات و… همچنان در این خصوص اقدام عملیاتی انجام نگرفته است و انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان به این امر مهم الهی دقت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه توفیق درک ماه رمضان نصیب هر انسانی نمی‌شود، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای مؤمنان است تا از ثمرات این ماه و روزه‌داری استفاده و ایمان خود را تقویت کنند چراکه در روزی که پرده‌ها کنار رود و «یوم تبلی السرائر» آشکار شود دو چیز از انسان باقی می‌ماند خوبی‌ها و بدی‌ها که اعمال و پرونده انسان را معلوم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت تطهیر لقمه انسان با پرداخت خمس و زکات است، تاکید کرد: خوبی‌ها مثل اعمال نیک و انجام واجبات، نماز، روزه، زکات، خمس که در آن روز به فریادش می‌رسند، لذا باید خمس، زکات و مظالم را پرداخت کنیم تا موجب برکت، خیر، فزونی مال، دفع بلایا، امراض از میان ما شود و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرداخت زکات و کمک به نیازمندان و فقرا است.

کد خبر 565901

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان زکات افزایش پرداخت زکات مصارف زکات زکات واجب و مستحب اثرات زکات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد