Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سایه افزایش عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینیان در مناطق مختلف بسیاری از تحلیلگران از جمله کارشناسان صهیونیست وقوع نبرد شمشیر قدس ۲ را دور از انتظار نمی‌دانند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر تنش‌ها در فلسطین اشغالی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی در همه اشکال آن در حال تشدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار مربوط به عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی و اراضی اشغالی 1948 حاکی از آن است که در این عملیات‌ها از ماه مارس 12 شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست کشته شده و 64 نفر دیگر نیز به روش‌های مختلف زخمی شده‌اند. این در حالی است که فلسطین اشغالی از سال 2017 تاکنون شاهد چنین شرایطی نبوده و صهیونیست‌ها این حجم از تلفات انسانی را متحمل نشده بودند.

از طرف دیگر جنایتی که رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه در منطقه جنین در شمال کرانه باختری مرتکب شده و در تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک خودرو 3 جوان فلسطینی به شهادت رسیدند، موجب شده تا اوضاع بیش از پیش متشنج گردد.

در این شرایط جنبش جهاد اسلامی فلسطین متعهد شده که به این جنایت صهیونیست‌ها پاسخ دهد و ارتش رژیم اشغالگر را مسئول شهادت این 3 جوان فلسطینی دانست.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که پاسخ به این جنایت صهیونیست‌ها متناسب با حجم جنایت آنها خواهد بود. به ویژه اینکه اشغالگران با این جنایت حرمت ماه رمضان را نیز شکسته‌اند. اطلاعات نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست بعد از تیراندازی به این جوانان فلسطینی از امدادرسانی تیم هلال احمر به آنها جلوگیری و آنها را رها کردند تا خونریزی کنند که در نهایت این جوانان بر اثر شدت خونریزی جان باختند. اشغالگران حتی راضی نشدند اجساد این جوانان فلسطینی را تحویل هلال احمر دهند.

از طرف دیگر نظامیان رژیم اشغالگر اعتراف کردند که در این عملیات چهار نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

در چنین شرایطی مقامات سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که ماه رمضان ماه تشدید عملیات‌های مقاومت فلسطین به ویژه در اراضی اشغالی 1948 باشد و این عملیات‌ها می‌تواند به سمت نوار غزه نیز گسترش یابد. به ویژه این که ماه مبارک رمضان مصادف با برخی مناسبت‌های یهودی است که شهرک‌نشینان صهیونیست این مناسبت‌ها را در مسجدالاقصی جشن می‌گیرند و این به معنای آغاز موج جدیدی از رفتارهای تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان است.

بنابراین برخی پیش بینی می‌کنند ممکن است اوضاع به گونه‌ای پیش برود که در آستانه سالگرد نبرد شمشیر قدس در ماه مه شاهد نبرد شمشیر قدس 2 نیز باشیم.

در همین زمینه دکتر «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در گفتگو با وبسایت الخنادق اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با هرگونه حوادث در روزهای آینده هستند.

ورود غیرقانونی وزیر خارجه اسرائیل به مسجد الاقصی و زخمی‌ شدن ده‌ها فلسطینی + فیلم و تصاویرگروههای فلسطینی: هر جنایتی از سوی رژیم اسرائیل با پاسخ شدیدتر مواجه خواهد شد/ تل‌آویو دست به دامن مصر شدگفتگوی تلفنی هنیه و النخاله درباره آخرین تحولات فلسطین

وی تصریح کرد که مطمئن باشید مقاومت غافلگیری‌های زیادی برای دشمن صهیونیستی در سطح موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین تدارک دیده و همچنین در زمینه عملیات‌های اطلاعاتی و شهادت‌طلبانه نیز غافلگیری‌های زیادی برای دشمن صهیونیستی وجود دارد.

در مورد رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز نیروهای ویژه ارتش این رژیم در سایه تشدید عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان در مناطق مختلف وارد حالت آماده‌باش شده‌اند. در همین چارچوب ژنرال «عودید باسیوک» رئیس شعبه عملیات ارتش رژیم‌صهیونیستی دستور داده تا تیم‌های ویژه یگان‌های ارتش اسرائیل در اختیار پلیس رژیم صهیونیستی قرار بگیرند. همچنین نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز برای مقابله با هرگونه حملات احتمالی فلسطینیان در حالت آماده باش قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به دنبال بستن همه گذرگاه‌ها در خط تماس با کرانه باختری است تا از عبور گروه‌ها و افراد وابسته به مقاومت از آن جلوگیری کند و سناریوی عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر فلسطینیان در مناطق مختلف مجددا تکرار نشود. از طرف دیگر سامانه‌های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی نوار غزه در سایه احتمال شلیک موشک‌های مقاومت در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

همه گزارش‌های رسانه‌های امنیتی و اطلاعاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نیز نشان می‌دهد که موعد انفجار در داخل فلسطین اشغالی بسیار نزدیک است و مقامات رژیم صهیونیستی هراس زیادی از این موضوع دارند. همچنین پلیس و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که دوره فعلی محتمل‌ترین زمان برای انفجار اوضاع در اراضی فلسطین است.

صهیونیست‌ها همچنین به شرایط سال گذشته که منجر به وقوع نبرد شمشیر قدس شد اشاره می‌کنند و نگرانند که ارزیابی‌های غلط سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در مرحله فعلی نیز بار دیگر تکرار شود. بنابراین در شرایطی که تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی مصادف با ماه مبارک رمضان و همچنین سالگرد نبرد شمشیر قدس است و همزمان با آن انتظار می‌رود که شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست رفتارهای تحریک آمیز خود را بیشتر کنند، بسیاری از کارشناسان صهیونیست وقوع دور جدیدی از درگیری‌ها و شاید یک جنگ جدید میان مقاومت فلسطین و رژیم‌صهیونیستی را بعید نمی‌دانند؛ جنگی که عواقبی نامعلوم برای اشغالگران خواهد داشت.

از طرف دیگر برخی تحلیلگران معتقدند که انتفاضه دوم مسلحانه فلسطینیان قبل از ماه مبارک رمضان با 3 عملیات در شهر بئر السبع و الخضیره و بنی براک در نزدیکی تل آویو آغاز شد و اگر مجریان این عملیات‌ها می‌خواستند غیر نظامیان صهیونیست مانند زنان و کودکان را بکشند و همان روش دشمن صهیونیستی را در پیش بگیرند تعداد تلفات انسانی رژیم صهیونیستی در این عملیات‌ها ده برابر می‌شد.

اما انتفاضه دوم مسلحانه فلسطینیان به چند دلیل با انتفاضه اول آنها در سال 2000 متفاوت است:

- انتفاضه دوم همزمان در اراضی اشغالی 1948 و کرانه باختری و قدس اشغالی به وقوع پیوست که همین مسئله وحدت بی‌سابقه فلسطینیان را در قدرتمندترین شکل خود نمایان می‌کند؛ وحدتی که ریشه‌های آن مربوط به نبرد شمشیر قدس در مه سال گذشته میلادی است.

- وجه تمایز دوم به وجود راهبرد هماهنگی عملیاتی میان گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های شهداء الاقصی برمی‌گردد و این تحول بسیار مهمی است که نتایج آن در واقعیت میدانی مشاهده می‌شود.

- موضوع سوم مربوط به گسترش استفاده از سلاح گرم میان فلسطینیان است که برخی از آنها ساخت داخل هستند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال 1948 به منظور برهم زدن امنیت اراضی اشغالی 1948 و ایجاد هرج و مرج در این منطقه با هدف وادار کردن فلسطینیان ساکن آنجا به همکاری با صهیونیست‌ها، بسیاری از سلاح‌های گرم را وارد این منطقه کردند. اما تلاش‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه نتیجه عکس داد و درصد زیادی از این سلاح‌ها به دست فلسطینیان و گروه‌های مقاومت افتاد.

بر اساس این موارد پیش بینی می‌شود عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان که قبل از ماه رمضان آغاز شده بود بعد از آن نیز ادامه یابد و هم‌زمان با تحرکات انجام شده در نوار غزه ممکن است همه این اتفاقات منجر به اجرای سناریویی مشابه آنچه که در مه سال گذشته اتفاق افتاد، بشود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین عملیات های شهادت طلبانه رژیم صهیونیستی نظامیان صهیونیست اراضی اشغالی 1948 نبرد شمشیر قدس عملیات ها رژیم اشغالگر کرانه باختری صهیونیست ها طرف دیگر ارتش رژیم گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس و زخمی شدن یک نظامی اشغالگر
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری