Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:05:08 GMT

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۶۲۱

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص کردستان آغاز شد

حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال این طرح در پنج بقعه متبرکه استان اجرا می شود، گفت: امامزاده پیرعمر سنندج، آیت الله شیخ فاضل گروس بیجار، امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد بیجار، هاجر و سارای قروه و  امامزاده سید جلال الدین مشهور به بابا گرگرقروه میزبان این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این طرح از ۱۴ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت اجرا خواهد شد و ۱۵ مبلغ مذهبی بومی و اعزامی در اجرای آن در کردستان همکاری می کنند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نمازجماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق و افطاری ساده از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: همه برنامه‌ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و فضاهای روباز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می شود.

وی افزود: همچنین ضد عفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن و محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه گفت: در ماه رمضان امسال همچنین در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان افزود: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور روحانی متخصص هستند.

حجت الاسلام کاروند فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی اعلام کرد و گفت: برنامه جزء خوانی و ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان، حضور یک مفسر اعزامی از سوی شورای عالی قرآن کشوری در بقاع شاخص استان، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در پنج بقعه شاخص استان کردستان است.

۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان است.

برچسب‌ها کردستان ماه رمضان سنندج قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان ماه رمضان سنندج کردستان ماه رمضان سنندج قرآن کریم طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه شاخص استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)



منبع:پیج _hossein_farniapur

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرآن بر شما هم نازل می شود؟ از الهی قمشه ای بشنوید (فیلم) الهی قمشه ای : خواستم بگویم السلام علیک یا اباعبدالله ! دیدم که او در حال سلام به ماست (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغوش باز باغستان سنتی قزوین برای آیین «پنجاه‌به‌در»
  • فیلم/ رئیسی: دختر یعنی رحمت الهی
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • چگونگی استنباط سنن الهی در نظام حکمرانی
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند