Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یک میلیارد تومان اعتبار برای تهیه اقلام بهداشتی برای دانش آموزانی که توانایی تهیه آن را ندارند تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

 گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حدود دو سال پیش بود که شیوع کرونا فعالیت‌ها در اصناف و بخش‌های مختلف به ویژه فعالیت مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را مختل کرد و ارائه آموزش‌ها به صورت مجازی در دستور کار مسئولان به ویژه در مدارس با توجه به حساسیت گروه‌های سنی و عدم تولید واکسن برای این قشر 14 قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش مجازی با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های کافی و عدم امکان فراهم کردن امکانات لازم از جمله تلفن همراه و تبلت در خانواده‌ها با چالش‌هایی همراه بود که همین امر موجب ترک تحصیل و یا ضعف آموزشی بسیاری از دانش‌آموزان شد.

این عدم آمادگی برای مقابله با بحران‌های این چنینی به‌ویژه در مباحث آموزشی، موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیری در این بخش و در جوامع مختلف شد که برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایرانی نیز از این آسیب در امان نماندند و استان همدان نیز از این موضوع مستثنی نبود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از 307 هزار دانش‌آموز استان 92 هزار دانش‌آموز با جمعیت 33 درصدی به صورت مستقیم در شبکه شاد نیستند و 9 هزار و 200 دانش‌آموز فاقد موبایل و تبلت بوده و گاه دو و یا سه دانش‌آموز از یک موبایل و یا تبلت استفاده می‌کنند.

محمود نقوی این نکته را نیز یادآور شده بود که 76 روستای استان فاقد اینترنت هستند که با توجه به این موضوع می‌توان گفت عملاً دانش‌آموزان این روستاها از آموزش مجازی محروم هستند.

اما به گفته نقوی کیفیت آموزش در فضای مجازی با آموزش حضوری متفاوت است و طی دو سال گذشته بر حسب ضرورت و با وجود نواقص و ضعف‌ها در آموزش مجازی چاره‌ای جز ارائه آموزش‌ها به صورت مجازی در مدارس پر جمعیت به ویژه در مناطق شهری نبوده است.

14 فروردین ماه امسال پس از سپری شدن دو سال از شیوع کرونا و ارائه آموزش‌های مجازی با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا و واکسیناسیون عمومی به ویژه در دانش‌آموزان ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی مبنی بر آغاز آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

با توجه به آغاز آموزش حضوری در مدارس به طور قطع ضدعفونی کردن مدارس و فراهم کردن شرایطی همچون تهویه مناسب، فاصله گذاری اجتماعی و ارائه برخی اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده لازم است تا دغدغه خانواده‌ها در خصوص سلامت فرزندانشان کاهش یابد و آموزش و پرورش استان همدان نیز به این منظور تدابیری اندیشیده است.

محمود نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در راستای دستورالعمل حضوری شدن مدارس در استان، یکی از نکات اصلی تهیه ماسک و شوینده است که برخی از دانش‌آموزان امکان تهیه آن را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه سرانه مدارس هم برای تهیه اقلام بهداشتی به صورت رایگان، جوابگو نیست، تصریح کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص دادیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی مناسب عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان را جبران کند مدیرکل آموزش و پرورش قم: فعالیت مدارس استان از 14 فروردین آغاز و عدم حضور دانش‌آموزان به منزله غیبت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امروز سومین مرحله از تهیه این اقلام به صورت 100 هزار ماسک، 100 هزار ضد عفونی تک نفره و 500 گالن شوینده سطوح انجام شده است، افزود: این اقلام در 19 منطقه ناحیه و شهرستان برای 307 هزار دانش آموز توزیع می‌شود.

نقوی گفت: در روزهای آینده هم مراحل بعدی توزیع اقلام بهداشتی را خواهیم داشت تا حضوری شدن مدارس با کمترین دغدغه و بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان همدان مدیرکل آموزش و پرورش اقلام بهداشتی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد