Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۵ هزار گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از جاذبه های طبیعی این شهرستان بهره بردند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ هزار و ۴۱۰ گردشگر از آثار تاریخی و فرهنگی شاهرود بازدید کردند، ابراز داشت: در این بازه زمانی چهار هزار و ۳۸۴ نفر از پنج موزه شهرستان شاهرود دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با بیان اینکه ۸۵ هزار گردشگر تعطیلات نوروز در شاهرود اقامت داشتند، اظهار داشت: این تعداد گردشگر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان، بوم گردی‌ها، خانه‌های مسافر، زائرسراها، مدارس و سالن‌های شهرداری اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه شاهرود میزبان ۴۰ درصد از مسافران استان سمنان در تعطیلات نوروزی بود، افزود: ۱۴ هزار و پنج نفر در مدارس شاهرود، بسطام و بیارجمند اقامت کردند.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود ادامه داد: میزان ماندگاری مسافران در شهرستان شاهرود از چند ساعت در سال‌های گذشته به یک شبانه روز افزایش یافت.

حسنی با بیان اینکه پنج موزه شهرستان از جمله موزه تاریخ طبیعی محیط زیست از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ فعال بودند، افزود: سه نوروزگاه در شاهرود، بسطام و خرقان با اجرای ده‌ها برنامه آیینی نوروزخوانی، شاهنامه خوانی، موسیقی محلی و برگزاری آیین‌های سنتی با مشارکت شهرداری‌ها درخدمت شهروندان بودند.

شهرستان شاهرود با توجه به اقلیم‌های متنوع و وجود هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است.

برچسب‌ها نوروز 1401 گردشگری شاهرود مسافرین نوروزی بیارجمند موزه بسطام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 گردشگری شاهرود نوروز 1401 گردشگری شاهرود مسافرین نوروزی بیارجمند موزه بسطام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری