Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:23:04 GMT

خودروی پوتین مخصوص پوتین + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۶۹۳

خودروی پوتین مخصوص پوتین + تصاویر

به گزارش جماران؛ مسئولان روس که تا پیش از سال ۲۰۱۸ از مرسدس‌های سفارشی آلمانی استفاده می‌کردند اکنون یک خودروی خاص روسی دارند که نسخه مخصوص پوتین آن، یک ورژن لوکس از خودروهای زرهی و جنگی است؛ خودرویی به نام آروس کورتژ.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، صاحب یکی از خاص‌ترین خودروهای لوکس دنیاست. لیموزین پوتین در حقیقت یک خودروی زرهی هفت تنی است که می‌تواند در برابر حملات بمب‌افکن‌ها و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که حتی اگر این ماشین کاملا در آب غوطه‌ور شود نیز آبی به داخل آن نفوذ نخواهد کرد.

این لیموزین غول‌پیکر Aurus Kortezh  نام دارد، تایرهایش ران فلت است، مجهز به دوربین‌های دید در شب و شیشه‌های تقویت شده با ۶ سانتیمتر قطر است. این خودرو همچنین یک سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات گاز، پوشش زرهی و خروجی اضطراری است.

 

 

اوروس کورت‍ژ علائم جاده را تشخیص می‌دهد و سرعت خود را تنظیم می‌کند. و در صورت مواجهه با مانع یا برخورد غیرقابل اجتناب، صندلی‌های سرنشینان به طور خودکار به موقعیت امن‌تری منتقل شده، همه کمربندهای ایمنی را بسته و سپس تمام درها و پنجره‌ها را می‌ببندد.

این وسیله نقلیه ۱.۷ میلیون دلاری دارای موتوری ۴.۴ لیتری با هشت سیلندر و حدود ۷ متر طول است. موسسه خودروسازی دولتی NAMI در مسکو این خودرو را از قطعات تولید روسیه ساخته و اولین بار در تابستان ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

 

 

پوتین پیش از این و مانند سلف خود، دیمیتری مدودف، سوار بر مرسدس بنز S۶۰۰ گارد پولمن بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بوریس یلتسین، از مرسدس بنز S۵۰۰ استفاده کرد. در زمان شوروی نیز برخی مسئولان سرشناس مانند نیکیتا خروشچف، لئونید برژنف و میخائیل گورباچف ​​از لیموزین استفاده می‌کردند.

با این حال و بعد از ساخت این خودروی سفارشی، پوتین آن را در سفرهای خارجی خود، مانند سفر به امارات برد تا در صندلی عقب این لیموزین لوکس احساسی مشابه خانه خود داشته باشد. تا پیش از مناقشات و تحریم های ناشی از جنگ اوکراین، روسیه امیدوار بود که برند جدید خود را به رقیب شرقی رولزرویس، میباخ، بنتلی تبدیل کند و در شیخ نشین‌های ثروتمند خاورمیانه نیز فروش داشته باشد.

نسخه‌ای از این خودرو که می‌تواند توسط مشتریان ثروتمند خریداری شود، سنا، با خودروی ویژه پوتین تفاوت دارد. علاوه بر ویژگی‌های رزهی و دفاعی، جزئیات کوچک نیز در طراحی این خودرو لحاظ شده: درهای بسیار بزرگ آن ورود و خروج به ماشین را آسان کرده و دیگر بیمی از کثیف شدن احتمالی لباس‌ها وجود ندارد.

 

 

دو صندلی از چهار صندلی عقب قابل جمع شدن و پرده‌های شیشه‌ای خودرو نیز قابل تنظیم هستند. همچنین می‌توان از طریق فیلم‌های دوربین مداربسته که به صورت زنده روی اسکیرین‌های داخلی پخش می‌شوند، شاهد اتفاقات خارج از خودرو بود.

همچنین برخی ویژگی‌های سری خاص نیز در این خودرو لحاظ شده که مدیر اجرایی این پروژه، فرانتس هیلگرت از فاش کردن آنها امتناع کرد./ همشهری آنلاین

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ولادیمیر پوتین ماشین پوتین خودروی پوتین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟

شاید خواندن این مطلب برایتان اندکی عجیب و باورنکردنی باشد ولی قضیه از این قرار است که یک شرکت اجاره خودروی بدون راننده که به تازگی چنین خدماتی را در کشور عزیزمان راه اندازی کرده، به‌قدری توسط مشتریان اذیت شده که تصمیم گرفته، هرکس بتواند بطور عادی و بدون ایجاد مشکل رانندگی کند را تشویق نموده و نصف مبلغ اجاره خودرو را به مشتری پس دهد.

شرایطی هم که اعلام کرده قدری جای تأمل و تأسف دارد. این شرایط شامل رانندگی کردن با خودرو با سرعت قانونی، آسیب نرساندن به ظاهر و داخل خودرو و موارد دیگری شبیه به اینهاست.

راستی چرا باید کسانی را که بجای خروج سرمایه ها در کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کنند با چنین وضعیتی اذیت و آزار ببینند؟

اگر باور نمی‌کنید بهتر است به سایت شرکت اجاره دهنده خودروی بدون راننده Navaran.com یک سر بزنید تا خودتان مشاهده کنید.

دیگر خبرها

  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد