Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آنچه در وین هست به خاطر رویکرد آمریکا در نقطه توقف قرار دارد. آمریکا تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خود کند و ایران و ایرانی نمی‌تواند تا ابد صبوری کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب زاده در ابتدا در خصوص ارزیابی عملکرد وزارت امور خارجه؛ گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه رفع تحریم‌ها، خنثی سازی تحریم‌ها و صیانت از منافع مردم موفق ارزیابی می شود.

در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک موثر دستگاه دیپلماسی برای ارتقای تجارت و مراودات عادی بخش‌های خصوصی و دولتی اعم از بخش‌های نفتی و غیرنفتی موفق بود.

سال گذشته از جهت موضوع کرونا سال سختی بود و اگر سفرای ما وسط میدان قرار نمی‌گرفتند، تأمین واکسن اتفاق نمی‌افتاد.

سفارتخانه‌های ما تلاش کردند کمک موثری را داشته باشند که صنعت توریسم برگردد.

روابط ما با همسایگان بیش از دو و نیم برابر شد.

ایجاد روابط تاب آور خارجی چارچوبی بود که وزارت خارجه پیگیری کرد و در 6 ماه دوم سال نتایج موفقی داشت.

در حوزه رفع تحریم‌ها هم اقدامات گسترده‌ای از سوی دستگاه دیپلماسی انجام شد و ماه‌ها مذاکره و ده‌ها جلسه در وین و صدها جلسه در تهران و رفت و برگشت‌های متعدد حجم بسیار زیادی از فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی بود. سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است، توازن در موضوع و توازن در منطقه.

آمریکا می‌خواهد توافقی داشته باشد باید تصمیم سیاسی خود را در اسرع وقت بگیرد

سخنگو درخصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا؛ گفت:‌ ایالات متحده از این اقدامات متناقض زیاد کرده است. آنچه در خصوص یکی از هنرمندان ما رخ داد، یک نمونه‌ از صدها هزار نمونه‌ای است که طی 40 سال گذشته آمریکا علیه ملت ایران انجام داده است. آمریکا نشان داده از نظر واشنگتن همه چیز سیاسی و امنیتی و ابزاری است و هر زمان لازم بداند همه ارزش‌ها را قربانی می‌کند که اهداف سیاسی خود را جلو ببرد.

برخلاف تمامی شعارها، آن‌چه برایش مهم است سیاست‌هایی است که در واشنگتن و در کاخ سفید بر علیه ملت ایران فرمول بندی شده است.

همه ما فراموش نکنیم آنکه امروز در مقابل ما قرار دارد دولتی نیست که به وظایفش عمل کند بلکه می‌خواهد از ابزارهای قانونی استفاده کند که به وظایفش عمل نکند.

آنچه در وین هست به خاطر رویکرد آمریکا در نقطه توقف قرار دارد. آمریکا تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خود کند و ایران و ایرانی نمی‌تواند تا ابد صبوری کند. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی داشته باشد باید تصمیم سیاسی خود را در اسرع وقت بگیرد.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا