Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رسانه‌ای بشار اسد اعلام کرد: سوریه حق پاسخگویی به حملات اسرائیل را دارد و این حق با گذر زمان ساقط نمی‌شود ، اما پاسخگویی در زمان ومکان مناسب خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «لونا الشبل» مشاور ویژه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه درباره روابط با ایران بیان کرد: سوریه و ایران دو متحد راهبردی هستند و هنگامی که متحد در وضعیت خوبی به سر ببرد تو هم در وضعیت خوبی خواهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توافق میان ایران و غرب درباره موضوع هسته ای تاثیر منفی بر سوریه ندارد، به توافق برجام در سال 2015 اشاره کرد که به منافع سوریه آسیبی وارد نکرد.

الشبل درباره روی آوردن اعراب به دمشق هم تصریح کرد: بسیاری از کشورهای عربی طی یازده سال گذشته روابط خود را قطع نکردند و سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به امارات هم در این راستا انجام شد و پس از سفر وزیر خارجه امارات به دمشق رخ داد.

وی همچنین به حضور شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شمال شرق سوریه اشاره کرد و حضور آنها به دلیل حضور اشغالگران آمریکایی دانست.

مشاور رئیس جمهور سوریه به مقاومت ساکنان این مناطق علیه شبه نظامیان وابسته به واشنگن اشاره کرد و گفت: آزادسازی بیشتر اراضی سوریه با تلاش ارتش سوریه و متحدانش رخ داد و آزادسازی همه مناطق اشغالی به ویژه در شمال شرق سوریه بر دوش سوری هاست به ویژه که عملیات گروههای مردمی و مقاومت آنها علیه شبه نظامیان جدایی طلب افزایش یافت است.

وی افزود: سوریه حق پاسخگویی به حملات اسرائیل را دارد و این حق را با گذر زمان ساقط نمی‌شود .اما پاسخگویی در زمان ومکان مناسب خواهد بود.

الشبل حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را در راستای کمک به گروههای تروریستی دانست و افزود: هنگامی که سوریه تروریسم را درهم شکست و مناطق را از لوث آنها آزاد کرد و گروههای تروریستی نتوانستند ماموریت خود را انجام دهند، اسرائیل به طور مستقیم وارد شد و دست به حملات زد. در واقع طی یازده سال گذشته سوریه با هدف قرار دادن گروههای مسلح و تروریستها در سوریه با اسرائیل مقابله کرده است.

وی درباره تدوین قانون اساسی سوریه و مذاکرات مربوط به آن هم گفت: برای ایجاد طرح‌های سازنده باید که گفتگوکنندگان سوری باشند. برای اینکه گفتگو به نتیجه برسد باید که با افراد میهن پرست و دارای هویت ملی گفتگو شود نه آنان که از سوی ترکیه و دیگران معرفی شوند.

سوریه| اقدامات جدید بشار اسد برای مقابله با تلاش‌های تجزیه طلبانه

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است