Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد کاروند گفت: طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال این طرح در پنج بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود، می گوید: امامزاده پیرعمر سنندج، آیت الله شیخ فاضل گروس بیجار، امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد بیجار، هاجر و سارای قروه و امامزاده سید جلال الدین مشهور به بابا گرگرقروه میزبان این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این طرح از ۱۴ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت اجرا خواهد شد و ۱۵ مبلغ مذهبی بومی و اعزامی در اجرای آن در کردستان همکاری می‌کنند.

او می گوید: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نمازجماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق و افطاری ساده از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام کاروند گفت: همه برنامه‌ها اعم از نماز‌های جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و فضا‌های روباز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

او می گوید: همچنین ضد عفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن و محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه گفت: در ماه رمضان امسال همچنین در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

او با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان می گوید: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور روحانی متخصص هستند.

حجت الاسلام کاروند فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی اعلام کرد و گفت: برنامه جزء خوانی و ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان، حضور یک مفسر اعزامی از سوی شورای عالی قرآن کشوری در بقاع شاخص استان، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در پنج بقعه شاخص استان کردستان است.

۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه شاخص استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تراکتور در ضیافت پنالتی‌ها

شاگردان حمید مطهری با شکست ذوب‌آهن به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی صعود کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال تراکتور از ساعت 18:30 امروز (جمعه) در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان ذوب‌آهن بود.

دو تیم در پایان وقت‌های عادی و اضافه به تساوی یک - یک رضایت دادند تا کار به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود. در ضربات پنالتی پرشورها با نتیجه 4 بر 2 پیروز شدند و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند.

مهدی هاشم نژاد(46) برای تراکتور و محمدحسین اسلامی(61) برای سبزپوشان ذوب آهن گلزنی کردند.

این اولین مسابقه تراکتور با حضور حمید مطهری به عنوان مسئول فنی تیم بود.

قضاوت این مسابقه بر عهده امیرسامان سلطانی بود که به شجاع خلیل‌زاده بازیکن تراکتور کارت زرد نشان داد.

ذوب آهن دو هفته قبل در لیگ برتر با نتیجه 4 بر یک در تبریز تراکتور را شکست داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • صعود تراکتور در ضیافت پنالتی‌ها