Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، علیرضا شمس دادستان ورامین صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و بند ۵، یکی از وظایف و رسالت های اصلی دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرایم و جلوگیری از تشدید پرونده در دستگاه قضایی است.

وی گفت: دستگاه قضایی ورامین انتظاری که از رؤسای ادارات دارد این است که با حاکمیت دولت سیزدهم، ما شاهد انجام بهینه تکالیف در دستگاه های اجرایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان ورامین افزود: اعتماد داریم که عدم انجام تکالیف در دستگاه های اجرایی باعث تولید پرونده در دستگاه قضایی به‌عنوان آخرین مرحله خواهد شد، یعنی اگر ما براساس اصل قانون اساسی پیشگیری ها را انجام دهیم، قطعا به درمان نخواهیم رسید مضاف بر اینکه وقتی به درمان برسیم بسیاری از آسیب ها به تبع آن وارد شده است و لطمه وارده شده و مجازات فقط در رابطه با متهم انجام خواهد شد وگرنه آن تنش و آسیب به بدنه جامعه منتقل خواهد شد.

شمس با تاکید براینکه رؤسای ادارات در انجام تکالیف قانونی خودشان به درستی عمل کنند گفت: دستگاه های اجرایی از همین ابتدای سال به تکالیف قانونی خودشان خصوصا دستگاه های مربوط به حقوق عامه و متولی حفظ حقوق اموال و بیت المال به وظایف خودشان عمل کنند.

وی تصریح کرد: بدانیم ناظرین بر ما بعد از خداوند متعال مردم هستند، مردم همه چیز را می‌دانند و در لایه های میانی هم می بینند و هم می‌شنوند.

دادستان ورامین بیان کرد: تمام مسؤولین و رؤسای ادارات، دستگاه قضایی، خصوصا دادستان را در راستای اقدامات پیشگیرانه به‌عنوان یک مشاور حقوقی خود بدانند، قبل از اینکه بخواهد اقدامی انجام شود این مهم را انجام دهند، وقتی یک اقدام و آسیبی ایجاد شد قطعا تبعات آن خیلی زیاد تر خواهد بود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان ورامین علیرضا شمس رؤسای ادارات دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند

مهرداد بذرپاش به تلاش‌ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود؛ بنابراین گزارش، اسفند ماه سال گذشته هم بذرپاش با انتقاد به سیاست‌های صندوق خسارت‌های بدنی که از زیر مجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی است گفته بود: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به منظور رفع نقاط حادثه خیز تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است.

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز