Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:43:37 GMT

تندیس سردار دل‌ها در گنبدکاووس رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۰۴۳

تندیس سردار دل‌ها در گنبدکاووس رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار گنبدکاووس در این آیین اظهارداشت: این تندیس به عنوان مصوبه سال گذشته شورای اسلامی و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امروز در یکی از میدان‌های ورودی شهر رونمایی شد.

سیدعلی اصغر موسوی دست ساز بودن را از ویژگی‌های شاخص تندیس سردار دل‌ها برشمرد و گفت: تندیس‌هایی که تاکنون از سردار سلیمانی در منطقه نصب شد به طور عمده ماشینی بود اما این مورد به دلیل دست‌ساز بودن یک اثر هنری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، در نخستین سال از شهادت سردار سلیمانی یکی از بلوارهای ورودی گنبدکاووس به اسم این شهید بزرگوار نامگذاری شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: نصب تندیس در میدان‌های امام علی(ع)، هفده شهریور و دفاع مقدس سال گذشته در شورای شهر مصوب شد و امسال با پیش بینی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در برنامه ساخت قرار دارد.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: تندیس‌هایی متناسب با اسم و موقعیت قرارگیری این سه میدان با هدف زیباسازی فضای شهری توسط هنرمندان مجسمه ساز ساخته و نصب خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در حاشیه این مراسم گفت: امسال اجرای برنامه‌های متنوع با رویکرد زیباسازی محیط پیرامونی و مبلمان شهری مانند سال کذشته تداوم دارد که از جمله آن اجرای تونل نوری در محل دریاچه مصنوعی است و همچنین مشابه این برنامه به‌زودی در محل پارک شهرداری اجرا خواهد شد.

پرویز ناصری رویکرد شهرداری و شورای شهر را ارتقای رفاه مردم برشمرد و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پیاده‌روهایی با مبلمان زیبا از حدفاصل میدان هفده شهریور تا میدان مرکزی شهر گنبدکاووس طراحی و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته بودجه شهرداری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که حدود ۲۵ درصد آن به زیباسازی مبلمان شهری اختصاص یافت و امسال هم از بودجه پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی شهرداری مبلغ مناسبی در این بخش در نظر گرفته خواهد شد.

گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان تندیس شهید قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان تندیس شهید قاسم سلیمانی گنبدکاووس گلستان تندیس شهید قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می شود و این روزها گنبدی ها همزان با شروع تبلیغات دو نامزد راه یافته به این مرحله مشغول بررسی ویژگی نمایندگان اصلح هستند.

گروهی از مردم بر این باورند که صداقت و پاکی و مردمی بودن باید معیار اصلی انتخابشان باشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند نمیانده مورد نظرشان فردی باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و کارنامه عالی مدیریتی داشته باشد.

در هر حال مردم می گویند : نماینده باید از جنس خود مردم باشد تا گرفتاری های آنان را درک کرده و به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • رونمایی از تندیس رویداد جایزه استاد مویدی
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس