Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر سید محمد محمدی در نشست ستاد مدیریت کرونا جنوب غرب خوزستان بیان کرد: بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی، آبادان در وضعیت زرد و خرمشهر و شادگان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
وی افزود: افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ۲ هفته ابتدای سال ۱۴۰۱ به طور میانگین ۱۴ نفر در روز گزارش شده است ضمن اینکه بیش از ۶۰ درصد موارد فوتی در پیک ششم کرونا یا واکسن نزده بودند و یا تنها یک دُز دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین بیشترین دلیل مرگ و میر در این افراد، داشتن بیماری‌ زمینه‌ای مربوط به قلبی عروقی، فشار خون و دیابت بود.
محمدی با انتقاد از کندی روند واکسیناسیون در منطقه جنوب غرب خوزستان و استقبال کم در ایام نوروز، ادامه داد: از مردم تقاضا داریم تا به منظور پیشگیری از شیوع گسترده بیماری و جلوگیری از ورود به پیک احتمالی، در امر تکمیل واکسیناسیون مشارکت کنند. 
وی با تاکید بر اینکه بر اساس فتوای مراجع تقلید تزریق واکسن موجب باطل شدن روزه نمی‌‎شود، بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس توصیه می‌شود والدین هرچه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون خود و فرزندان‌شان اقدام کنند.

وی افزود: اجرای طرح خانه به خانه برای واکسیناسیون کرونا و بهره‌گیری از تیم‌های طرح شهید سلیمانی برای پیگیری موارد تاخیری واکسن در آبادان، خرمشهر و شدگان با شدت بیشتری از سر گرفته می‌شود.
محمدی گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم که کرونا تهدیدی برای جامعه محسوب نمی‌شود که بیش از ۸۰ درصد افراد سه نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند لذا تا زمان رسیدن به این وضعیت توصیه می‌شود همچنان اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت بر حسن انجام آن در بخش‌های مختلف شامل اصناف، ادارات، اماکن عمومی و مدارس با همکاری نهادهای مرتبط به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خرمشهر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خرمشهر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ویروس کرونا خرمشهر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان خوزستان آبادان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • بارش باران در اروند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان