Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@15:38:00 GMT

توصیه های تغذیه ای در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۲۱۴

توصیه های تغذیه ای در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، نسرین علیزاده، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای روزه‌داری سالم به ویژه در دوران کرونا، پیروی از یک برنامه غذایی صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: با داشتن یک برنامه غذایی در ایام ماه مبارک رمضان باید بتوان هم عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه‌های غذایی و جایگزین‌های آنها انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تأمین می‌شود.

علیزاده گفت: در ساعات روزه‌داری که در سال جاری مدت آن حدود ۱۵ ساعت است، گرسنگی می‌تواند در صورت عدم رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار و یا حذف یکی از وعده‌ها به ویژه وعده سحری، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: مصـرف مقـادیر‌ کـافی‌ گـروه سـبزی‌‌هـا و میـوه‌هـا در ایـام روزه‌داری‌ بـا تـامین‌ ویتـامین‌‌هـا بـه‌ خصـوص ویتـامین‌ C و پــیش‌ ساز ویتامین‌ A به‌ تقویت‌ سیستم‌ ایمنی‌ بدن برای‌ مقابله‌ با بیماری‌ کووید ١٩ کمک‌ می‌‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی عنوان کرد: انـواع حبوبـات منبـع‌ پـروتئین‌ هسـتند و وقتـی‌ همراه با غلات مصرف می‌‌شـوند، بـه‌ عنـوان جـایگزین‌ گوشـت‌، مـرغ و مـاهی‌ مـی‌تواننـد یـک‌ پـروتئین‌ خـوب و بـا کیفیـت‌ را برای‌ بدن تامین‌ می‌ کنند.

وی درخصوص نکـات مهم در وعـده سـحر گفت: در وعده سحر از غذاهای‌ کم‌ حجـم‌ و غنـی‌ از مـواد مغـذی‌ کـه‌ کـم‌ نمـک‌، کـم‌ چـرب و کـم‌ شـیرین‌ هسـتند اسـتفاده شـود، اصـولا مصرف زیاد قند، نمک‌ و چربی‌ موجب‌ تضعیف‌ سیستم‌ ایمنی‌ بدن می‌شوند.

این کارشناس مسئول با بیان اینکه مقــدار مناســبی‌ از ســبزی‌‌هــای‌ مختلــف‌ (ســبزی‌ خــوردن و ســالاد ) مصــــرف شــود، اضافه کرد: ســبزی‌‌هــا بــا دارا بــودن مــواد مغذی‌ مختلف‌ و آب، علاوه بر تامین‌ ویتـامین‌‌هـا و مـواد معـدنی‌ مـورد نیـاز بـدن، از تشـنگی‌ و خشـکی‌ گلـو کـه‌ مـی‌تواند فرد را مستعد ابتلا به‌ بیماری‌ کووید ١٩ کند، جلوگیری‌ می‌کنند.

علیزاده تأکید کرد: با توجه‌ به‌ اینکـه‌ کـم‌ آب شـدن بـدن و خشـکی‌ گلـو مـی‌توانـد زمینـه‌ را بـرای‌ ابـتلا بـه‌ کوویـد ١٩ فـراهم‌ کنـد، در وعــده ســحر ســبزی‌هــایی‌ کــه‌ آب بیشــتری‌ دارنــد و در طــول روز از تشــنگی‌ و کــم‌ آبــی‌ بــدن جلــوگیری‌ مــی‌کننــد مثل‌ کاهو، خیار و گوجه‌ فرنگـی‌ مصـرف شـود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: برنامه غذایی در ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند

یک مقام درمانی در غزه با اشاره به شرایط سخت و دشوار در این منطقه، اعلام کرد که کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه جان باختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مدیر بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه تاکید کرد که نظام سلامت در این باریکه به کلی فرسوده شده و فروپاشیده است و اکنون شرایط بسیار سخت و دشواری برقرار است.

حسام ابو صفیه اظهار داشت: علی رغم درخواست‌های فراوان، کودکان زیادی را در نوار غزه به سبب سوء تغذیه از دست دادیم.

ابو صفیه تصریح کرد که شمال نوار غزه کاملا محاصره است و هیچگونه تجهیزات پزشکی در آنجا یافت نمی‌شود.

وی گفت لازم است فورا مقایر کافی سوخت برای همه بیمارستان‌ها ارسال شود و اجازه داده شود که تجهیزات لازم و کادر پزشکی به این منطقه اعزام شود.

صهیونیست‌ها ستون بهداشت غزه را تبدیل به قبرستان کردند

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند