Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:11:08 GMT

فعالیت ۵ مرکز خون‌گیری خراسان‌جنوبی در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۳۷۰

فعالیت ۵ مرکز خون‌گیری خراسان‌جنوبی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان مراکز خون‌گیری شهرستان‌های استان پذیرای اهدای خون همشهریان است.

وی افزود: در شهرستان‌های، بیرجند، طبس، قاین و فردوس پایگاه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان فعال و به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز خون‌گیری فعال استان در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مرکز خون‌گیری قائم(ع) و میدان ابوذر در شهر بیرجند نیز برای اهدای خون داوطلبان فعال هستند.

مهدی‌زاده یادآور شد: مرکز خون‌گیری قائم بیرجند از شنبه تا پنجشنبه و از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰ الی ۰۰:۳۰ بامداد فعال و مرکز اهدای خون ابوذر بیرجند نیز در روز‌های زوج از ساعت ۲۰ الی ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت می‌کند.

وی گفت: در طبس گلشن مرکز خون‌گیری در روز‌های شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲۰ الی ۰۰:۳۰ بامداد، مرکز خون‌گیری قاین نیز  روز‌های دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و مرکز خون‌گیری شهر فردوس در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰ فعال است.

اهدای ۶۶۶ واحد خون طی نوروز امسال

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ۷۸۶ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کرده‌اند که ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

مهدی‌زاده یادآور شد: از این تعداد ۶۲۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن هستند که بیشتر این افراد در گروه اهداکنندگان مستمر خون قرار دارند و ۱۰۲ نفر در نوروز امسال برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نوروز سال گذشته ۵۸۶ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری سطح استان مراجعه کرده بودند که ۴۸۹ نفر موفق به اهدا شده بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ۴۴۰ نفر از این افراد مرد و مابقی زن بوده‌اند که ۶۷ نفر آن‌ها برای بار اول خون اهدا کرده و مابقی جزو گروه‌های مستمر و باسابقه هستند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون در ایام نوروز خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی مرکز خون گیری ساعت ۲۰ اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی در استان نسبتا پایدار و یکنواخت است.

زارعی افزود: فردا افزایش ابر و به تدریج از عصر پنج شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید و گرد خاک وقوع رگبار و رعد برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز تا روز پنج شنبه دما افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی افزود: روز جمعه نیز موقتا کاهش دمای هوا را انتظار داریم و بارش هم از اکثر نقاط استان از روز پنج شنبه تا شنبه هفته آینده پیش بینی می‌کنیم.

زارعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱درجه سلسیوس خنک ترین و دهسلم وطبس با حداکثر دمای ۳۱ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بوده است.. 

 وی افزود: تغییرات دما در مرکز استان نیز بین ۲۳درجه سلسیوس و ۵درجه سلسیوس بوده است. 

عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق و چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و دهانه پل‌ها از جمله توصیه های هواشناسی استان در این مدت است. 

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است