Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، آئین دید و بازدید نوروزی دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد.

وزیر بهداشت با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و با آرزوی بهره‌مندی از برکات این ماه برای همه مومنان کشور افزود: نام‌گذاری امسال با عنوان تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری وظایف معاونت تحقیقات را سنگین‌تر کرده و انتظارات بیشتری از شما وجود دارد و امیدواریم با نظم کاری و برنامه‌ریزی به اهداف تعیین شده دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر فعالیت علمی گفت: وظیفه اصلی معاونت تحقیقات تولید دانش است. باید نخبگانی را شناسایی کنید و در کمیته های مختلف به کار بگیرید و در جهت تولید علمی گام بردارید. با این وجود مقاله یک وسیله است هدف نیست. باید نیازسنجی انجام شود تا طبق نیاز جامعه مقالات تهیه و منتشر شوند.

عین اللهی به مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت توصیه کرد مردمی باشند و در میدان حضور داشته باشند و از نزدیک از مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها بازدید کنند تا با واقعیات موجود بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: نکته بعدی ارتباط میان معاونت‌های وزارت بهداشت در جهت یاری رساندن و تسهیل امور است. برای مثال بسیاری از نیروهای مراکز تحقیقاتی در بخش های دیگر به معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت مرتبط هستند. بنابراین معاونت‌ها باید تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند تا امکان خدمت‌رسانی درست به افراد فراهم شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تلاش‌ها نباید فردی باشد ضمن اینکه باید به جوان‌ها میدان داد، گفت: عملکرد مراکز تحقیقاتی باید ارزیابی شود؛ به آنهایی که کارایی لازم ندارند اخطار بدهید تا در صورت تداوم تعطیل شوند. همینطور بهتر است تشکیلات مراکز تحقیقاتی را مدت‌دار کنید تا طبق ارزیابی‌ها اعضای آن مشخص شود به این ترتیب همه اساتید امکان مشارکت خواهند داشت.

در ادامه نشست طبق پیشنهاد وزیر بهداشت، مقرر شد یکی از جلسات شورای مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور ایشان برگزار شود و طی آن مدیران برنامه‌های سال جاری خود را در بازه‌های زمانی سه ماه ارائه کنند.

دکتر یونس پناهی نیز در این جلسه از تشکیل شورای عالی فناوری و شورای عالی تحقیقات خبر داد و گفت: هر دو شورای عالی فناوری و تحقیقات به ریاست وزیر بهداشت خواهد بود تا با ایجاد یک پل ارتباطی اهداف کلان معاونت در تعامل مستقیم با وزیر پیگیری شود.

در ادامه نشست هر یک از مدیران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو خود و مرکز تحت مدیریت خود را معرفی کردند.

کد خبر 5458939

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی نخبگان بهرام عین اللهی حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت روسیه فناوری فضایی حمله روسیه به اوکراین ایرانسل پارک فناوری پردیس همراه اول نوآوری ایستگاه فضایی بین المللی جنگ اوکراین معاونت تحقیقات و فناوری مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم
  • بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند