Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وفاه خواه با اشاره به اینکه در سال گذشته، در استان خراسان شمالی از مجموع بازرسی های صورت گرفته، چهار هزار و 823 مورد تخلف به ثبت رسیده است، گفت: از مجموع کل تخلفات، چهار هزار و 41 پرونده تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وفاه خواه، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: بازرسی های انجام شده در سال 1400 تعداد، 77 هزار و 445 مورد بوده که به دنبال آن چهار هزار و 823 مورد تخلف به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از مجموع کل تخلفات، چهار هزار و 41 پرونده تشکیل شده است، ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده ها، 73 میلیارد و 963 میلیون ریال بوده است.

وفاه خواه تعداد گشت های مشترک سازمان صمت خراسان شمالی با سایر دستگاه های متولی امر بازرسی از جمله، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، بسیج، سپاه را یک هزار و 967 مورد عنوان کرد و گفت: براساس گشت های مشترک انجام شده، یک هزار و 739 پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی آنها 22 میلیارد و 3 میلیون و 608 هزار و 62 ریال بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، 10 هزار بازرسی در موراد مشکوک به قاچاق انجام شد که به دنبال آن 213 پرونده به ارزش ریالی 14 میلیارد و 231 میلیون ریال تشکیل شد.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان شمالی تعداد کل شکایت های ثبت شده در حوزه اصناف استان را طی سال گذشته، دو هزار و دو مورد خواند و گفت: گفتنی است از این تعداد شکایت، یک هزار و 652 مورد مربوط به شکایت های مردمی، 350 مورد در حوزه ناظران افتخاری، 23 مورد شکایت پیامکی، 638 مورد شکایت های حضوری، 34 مورد تماس با 124 بوده است.

وی یادآور شد: همچنین بعد از بررسی شکایت های صورت گرفته، 546 نفر متخلف شناخته و برای آنها پرونده تشکیل شد و 198 مورد نیز جلب رضایت انجام گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت: براساس بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته در انبارهای  اصناف، تخلف هایی تحت عنوان های احتکار، عدم اعلام موجودی، اخفا و امتناع از عرضه کالا در کالاهایی همچون  شکر، گندم، جو، برنج، لاستیک و روغن موتور به ثبت رسیده است که ارزش ریالی آنها 33 میلیارد و 9 میلیون و 614 هزار و 170 ریال است.

وفاه خواه اضافه کرد: گفتنی است که در حوزه پرونده های بهداشتی نیز 12 مورد تخلف با ارزش ریالی یک میلیارد و 301 میلیون ریال در سال 1400 به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت رسیده پرونده تشکیل شد خراسان شمالی چهار هزار ارزش ریالی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف ۱۳۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد