Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در نامه ای به دادیار معاونت پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه و امور اقتصادی حوزه دادستانی مرکز استان اصفهان، از ممنوعیت اخذ وجه مازاد تحت عنوان پشت بارنامه و ... خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در نامه مهدی خضری که تاریخ آن مربوط به نهم فرودین ماه 1401 است، آمده: بازگشت به نامه شماره .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تاریخ 9 اسفند ماه 1400 در خصوص اخذ وجه مازاد تحت عنوان پشت بارنامه به استحضار می رساند مطابق نامه تاریخ 27 تیر ماه سال 1397 مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص بند 14 شرایط عمومی حمل و نقل جاده ای داخلی کالا مصوب یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، دریافت هرگونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالانداری، انعام، گاراژداری و انبارداری از جانب شرکت های حمل و نقل و همچنین رانندگان ممنوع است.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: با توجه به موارد فوق صاحبان کالا موظف به پرداخت کرایه مندرج در داخل بارنامه بوده و هیچ گونه تعهدی برای پرداخت مبالغی خارج از ضوابط تعیین شده، ندارند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد صدور بارنامه و پرداخت تمامی وجوه دولتی توسط رانندگان آغاز حذف بارنامه های کاغذی در حمل و نقل جاده ای عدم محاسبه و دریافت مبلغ بیمه تکمیلی از رانندگان بخش کالا

در ادامه این نامه تاکید شده است:

- در صورت درج مبالغی ظهر بارنامه یا مطالبه وجهی خارج از ضوابط توسط شرکت ها و رانندگان، موضوع از طریق کمیسیون ماده 12 و 11 با ارایه مستندات لازم قابل پیگیری است.

- نمایندگان این اداره کل و گشت های دروازه ای مراتب را به صورت مستمر پیگیری می کنند.

- سامانه 141 به صورت 24 ساعته در سطح کشور آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف و ارجاع به کمیسیون تخلفات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای حقوق تین حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سامانه 141 حمل و نقل جاده ای سامانه 141 شرکت های حمل و نقل مهدی خضری رانندگان و کامیونداران شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بارنامه رانندگان حمل و نقل جاده ای پشت بارنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان

تین نیوز

بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بخش قابل توجهی از رانندگان ماشین سنگین اعم از کامیون و تریلی برای دریافت یا تمدید کارت هوشمند خود با مشکلی مواجه اند که برای آن راهکاری پیدا نمی کنند.

این مشکل به زبان ساده هماهنگ نبودن مدرک تحصیلی رانندگان کامیون با الزامات دریافت کارت هوشمند است. اکنون بخشنامه جدیدی از سوی سازمان راهداری صادر شده که شرایط را برای دریافت کارت هوشمند آسان تر و رانندگان دارای مدارک تحصیلی سیکل را خوشحال می کند.

در این بخشنامه آمده است: به منظور حمایت و ارتقاء کمی سرمایه های انسانی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر کشور، به این وسیله مجددا و برای آخرین بار حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز رانندگان جدید (بدون داشتن سابقه فعالیت) برای ردیف های 2 ، 5 و 6 جدول مندرج در بخشنامه شماره 183406/71 مورخ 19 اسفند 1399 به مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه – اول اردیبهشت 1403 – به مدت یکسال به پایان دوره متوسطه اول، سوم راهنمایی ، سیکل یا معادل آن تقلیل می یابد.

در این بخشنامه تاکید شده است که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته