Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@19:50:07 GMT

کمکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکردیم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۷۸۷

کمکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکردیم

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت دو و میدانی استان اصفهان گفت: در دو سال گذشته متأسفانه هیچ کمکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکردیم. تمام هزینه‌ها از طریق هیئت با جذب اسپانسر یا خیرین تأمین شده است. اگر کمک و حمایت بیشتری از ما صورت می‌گرفت، می‌توانستی

دو و میدانی از ورزش‌های مادر در میان رشته‌های ورزشی است که به صورت تیمی و انفرادی انجام می‌شود که شامل انواع دوهای سرعت و استقامت در مسافت‌های گوناگون، پرش‌ها و پرتاب‌ها، پیاده روی و رشته‌های ترکیبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه برگزاری مسابقات این رشته از سایر رشته‌ها به نظر ساده‌تر و با تجهیزات نه چندان گران انجام می‌شود، با توجه به تنوع و تعداد بالای مسابقات می‌تواند از رشته‌های پرنشاط در عین حال مدال آور باشد.

سه سالی است که سکان مدیریت هیئت دو و میدانی استان اصفهان به محمدرضا برکت سپرده شده، خبرنگار ایسنا در خصوص شرایط رشته دو و میدانی و قهرمانان آن در استان اصفهان و اقدامات انجام شده گفت‌وگویی با وی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

هیئت چه اقداماتی را در سال گذشته انجام داد؟

تدوین تقویم سالانه برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی هیئت دو و میدانی استان اصفهان، تعمیر، بهینه‌سازی، پاکسازی و نقاشی خطوط پیست دو و میدانی انقلاب از اقدامات خوب هیئت بود. همچنین در حوزه مالی نیز اقداماتی مانند مساعدت‌های مالی به ورزشکاران، مربیان و شهرستان‌های فعال انجام شد. کمیته‌های تخصصی دوهای استقامت، دوهای سرعت و بامانع، پرش‌ها، پرتاب‌ها و کمیته روستایی و عشایری تشکیل شد و همچنین کلیه رویدادها نیز در سامانه سیما ثبت شدند.

هیئت دو و میدانی استان اصفهان چه اقداماتی در راستای به‌روزرسانی مربیان و داوران انجام داده است؟

در سال گذشته مربیان و داوران فعال استان برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی فدراسیون و ان وی معرفی شدند و گواهینامه‌های حضور در دوره به شرکت کنندگان اهدا شد. همچنین دوره آموزش مربیگری درجه ۳ به میزبانی هیئت دو و میدانی شهرستان نجف آباد با حضور ۳۱ نفر شرکت کننده برگزار شد.

در زمینه استعدادیابی و تقویت این رشته از پایه چه اقداماتی صورت گرفت؟

 جشنواره استعدادهای برتر دو و میدانی استان اصفهان در دو بخش دختران و پسران با حضور ۱۰۲ ورزشکار در آبان‌ماه امسال برپا شد. همچنین جشنواره استانی جوانه‌های دو و میدانی ویژه رده‌های سنی پایه نیز با حضور ۱۴۵ ورزشکار دختر و پسر در آذرماه برگزار شد.

 برنامه آینده هیئت استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ چیست؟

در ماه مبارک رمضان مسابقات ویژه مولای عرشیان با همکاری شهرداری برگزار خواهد شد. پس از آن مسابقات قهرمانی استان در سه رده نوجوانان، جوانان، بزرگسالان المپیاد استعدادهای برتر را در پیش داریم. علاوه بر آن مسابقات قهرمانی و انتخابی صحرانوردی در سه رده برپا می‌شود. از نیمه اردیبهشت تا آبان سال آینده نیزطبق برنامه ۶ دوره آموزش مربیگری درجه۱، ۲ و ۳ در هر دو بخش بانوان و اقایان خواهیم داشت و با توجه به درخواستی که به فدراسیون داشتیم زمان میزبانی مسابقات کشوری نیمه ماراتن جام زنده رود آقایان نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

اصفهان دو نماینده در لیگ دو و میدانی کشوری داشت، عملکرد آنها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با ورود مجدد باشگاه سپاهان از دو سال گذشته برای حمایت از دو و میدانی به‌عنوان ورزش مادر و تیم‌داری در سه رده که توانستند کاپ‌ها و قهرمانی‌های متعددی را از آنِ خود کنند و همچنین اضافه شدن ذوب‌آهن به لیگ در فصل ۱۴۰۰، لیگ خوبی را پشت سر گذاشتیم، با توجه به حضور ورزشکاران و باشگاه‌های قدرتمند، جان دوباره‌ای به این ورزش داده شد.

شرایط دو و میدانی در استان اصفهان چطور است؟

دو و میدانی درسال ۱۴۰۰ در شرایط بسیار مناسبی نسبت به سال‌های گذشته قرار داشت. با تلاش و همکاری همگی اقدامات خوبی انجام شده است. بی شک حمایت از ورزشکاران و قهرمانان استان تاثیر مثبتی در روند آنان دارد.

نمایندگان اصفهان در سال ۱۴۰۰ چه مقام‌هایی کسب کردند؟

در سال جاری ریحانه مبینی، فرزانه فصیحی، رضا قاسمی، رضا بحرینی، امیر مرادی، مسعود کامران و محمد عبد شهری نمایندگاه قهرمان اصفهان در مسابقات برون مرزی ترکیه، مونته نگرو و آسیای میانه بودند که افتخارافرینی کردند.

حمایت از ورزش دو و میدانی از سوی مسئولان استانی انجام می‌شود؟

در دو سال گذشته متأسفانه هیچ کمکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکردیم. تمام هزینه‌ها از طریق هیئت با جذب اسپانسر یا خیرین تأمین شده است. اگر کمک و حمایت بیشتری از ما صورت می‌گرفت، می‌توانستیم زیرساخت‌های بهتری برای این ورزش مانند پیست و... آماده و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم. امیدوارم در سال ۱۴۰۱ با کاهش بیماری کرونا، روزهای بهتری از دو و میدانی را شاهد باشیم.

وضعیت قراردادهای ورزشکاران این رشته چگونه است و آیا برای گذران زندگی آنان کفایت می‌کند؟

طبق صحبت‌های انجام شده با باشگاه‌ها، هر ساله رقم قرارداد افزایش داشته، اما در کل رشته دو و میدانی نسبت به سایر رشته‌ها رقم پایینی دارد. به لطف خدا توانستیم در این سه سال درخشان‌ترین دوران دو و میدانی اصفهان را رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اداره کل ورزش آسياي ميانه ليگ دووميداني امیر مرادی ماه مبارک رمضان باشگاه سپاهان استان اصفهان مونته نگرو فرزانه فصیحی رضا قاسمي ریحانه مبینی ذوب آهن اصفهان هیئت دو و میدانی استان اصفهان سال گذشته انجام شد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: فضا‌های‌ورزشی به ۲ بخش روباز و پوشیده تقسیم می‌شود و طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان و مابقی آن توسط سایر ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر مانند آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شود.

وی اضافه کرد: ارتقای سرانه فضای‌ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگان‌ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند که مالکیت آن در اختیار این اداره باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: در طرح تفصیلی جدید این شهر، ۲ فضای بزرگ در محله تپه هما و بلور پرستار به عنوان فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که می‌تواند در ارتقای شاخص فضای‌ورزشی این شهرستان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد نیز اظهار کرد: این سفر ۲ مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت که هر ۲ طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

خوشبخت افزود: هم اکنون ۳ چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستا‌های آزاد، حاجی آلی کند و کولتپه در دست احداث است و بیش از ۷ هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستا‌های برده‌رشان واقع در بخش مرکزی و روستا‌های شهر خلیفان تامین شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد همچنین اضافه کرد: اعتبار خرید چمن‌مصنوعی از محل سه درصد درآمد‌های نفتی و قرارداد‌های بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند