Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-مقامات اوکراین تاکید می‌کنند که نیروهای روسیه با عقب‌نشینی از شمال اوکراین قصد دارند بر مناطق شرقی و جنوبی این کشور متمرکز شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از برخی مناطق از جمله حومه کی‌یف، اوکراین می‌گوید کنترل بر کل استان کی‌یف را در دست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان مقامات اوکراینی ادعا می‌کنند که مسکو با اکثر خواسته‌های آن‌ها در مذاکرات به‌صورت شفاهی موافقت کرده و منتظر هستند تا موارد توافق، مکتوب شود.
پیش‌تر کی‌یف و برخی کشورهای غربی نسبت به عقب‌نشینی نیروهای روسی از برخی مناطق اوکراین با دیده تردید نگرسته بودند و بیشتر این اقدام را تاکتیکی و در راستای آرایش‌مجدد و تجدید قوا ارزیابی کرده بودند.

پاپ فرانسیس برای کمک به برقراری آتش‌بس و سفر به کی‌یف اعلام آمادگی کرد
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه گفت که آماده است تا به برقراری آتش‌بس در اوکراین کمک کند. وی همچنین از آمادگی خود برای سفر به کی‌یف، پایتخت اوکراین سخن گفت.
رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت که از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکنون با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به طور مستقیم گفتگو نکرده است.

دادستانی اوکراین: حمله روسیه به شهر خارکیف 7 کشته و 34 زخمی بر جای گذاشت
دادستانی اوکراین یکشنبه شب اعلام کرد که در حمله ارتش روسیه به شهر خارکیف هفت مفر کشته شدند. بنا به همین گزارش 34 تن نیز در این حمله مجروح شدند.

زلنسکی: رهبران روسیه مسئول قتل‌ها و شکنجه‌ها در بوچا هستند
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید رهبران روسیه مسئول «قتل‌ها» و «شکنجه‌های» روی داده در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف هستند. شهر بوچا از جمله مناطقی است که کنترل آن به دنبال عقب‌نشینی ارتش روسیه از شمال اوکراین به دست  نیروهای اوکراینی افتاد.
رئیس‌جمهوری اوکراین افزود که «ساز و کاری ویژه» برای تحقیق در مورد همه «جنایت‌های روسیه» در نظر گرفته شده است.
سخنان ولودیمیر زلنسکی در حالی بیان شد که دادستانی اوکراین از کشف اجساد 410 غیرنظامی در مناطق تازه آزادشده خبر داده است. رئیس‌جمهوری اوکراین ساعاتی پیش ارتش روسیه را به «نسل‌کشی» در کشورش متهم کرده بود.

مقام اوکراینی: حمله به میکولائیف یک کشته و 14 مجروح بر جای گذاشت
فرماندار میکولائیف در چنوب اوکراین می‌گوید در جریان حملات نظامیان روسیه به شهر میکولائیف یک نفر کشته و 14 تن مجروح شدند.

گوترش خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت که «عمیقا» از تصاویر منتشرشده از کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین «شوکه» شده است. وی همچنین خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد.

اسپانیا خواستار تحقیق درباره ارتکاب «جنایت‌های جنگی» در اوکراین شد
وزارت خارجه اسپانیا روز یکشنبه در واکنش به انتشار «تصاویر غیرقابل تحمل» از اجساد غیرنظامیان در اوکراین خواستار تحقیق درباره ارتکاب «جنایت‌های جنگی» در این کشور شد.
مقامات اوکراین از کشف تعداد زیادی از اجساد غیرنظامیان در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر داده‌اند. نظامیان روسیه اخیرا از مناطق شمال اوکراین عقب‌نشینی کردند تا بر روی نبرد در شرق و جنوب این کشور متمرکز شوند.

صدراعظم آلمان خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو شد
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز یکشنبه در واکنش به «جنایت‌های جنگی» روی داده در شهر بوچا، در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین خواستار وضع تحریم‌های جدیدی علیه روسیه شد.

نخست‌وزیر بریتانیا از «جنایت جنگی» در بوچا سخن گفت
بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به انتشار تصاویری از کشف اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین از «جنایت جنگی» سخن گفت. وی همچنین «حملات نفرت‌انگیز» به غیرنظامیان را محکوم کرد.
دادستانی اوکراین از کشف اجساد 410 غیرنظامی در مناطق آزاد شده از دست نیروهای روسیه خبر داده است. در مقابل ارتش روسیه تصاویر منتشر شده از اجساد غیرنظامیان در بوچا را «ساختگی» خوانده است.

دادستانی اوکراین: اجساد 410 غیرنظامی در مناطق آزادشده از دست روس‌ها کشف شد
داسدتانی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که اجساد 410 غیرنظامی در مناطق تازه آزاد شده از دست ارتش روسیه در نزدیکی کی‌یف، پایتخت کشف شده است

زلنسکی: تضمین امنیتی از آمریکا دریافت نکردیم
رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که کشورش هنوز از هیچ طرفی از جمله ایالات متحده تضمین‌های امنیتی که برای سازش با روسیه می‌خواهد، دریافت نکرده است.
 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با CBS گفت: "ما از آمریکا برای حمایتش بسیار سپاسگزاریم. در واقع این کمک بسیار مهمی است اما از لحاظ تضمین های امنیتی، ما هنوز از هیچ طرفی این تضمین را دریافت نکرده‌ایم. ما باید این تضمین‌ها را داشته باشیم."
وی گفت: "اکنون ما خواهان تضمین‌های واقعی و الزام آور هستیم. این می‌تواند شامل پنج کشور یا حتی سه کشور ضامن باشد که خواستار حمایت از اوکراین هستند و در این حمایت شرکت می‌کنند."
به گفته کی‌یف، فهرست طرف‌های ضامن می‌تواند شامل اعضای دائم شورای امنیت از جمله روسیه، علاوه بر آلمان، اسرائیل، ایتالیا، کانادا، لهستان و ترکیه باشد.
از 24 فوریه، نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حفاظت از منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین آغاز کردند که واکنش های زیادی را به دنبال داشت و کشورهای غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کردند که بر بخش‌های مالی و اقتصادی آن تأثیر دارد.

شمار قربانیان و مجروحین جنگ اوکراین بیش از 3455 نفر است
سازمان ملل اعلام کرد که شمار قربانیان و مجروحین جنگ اوکراین به بیش از 3455 نفر می رسد.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار تلفات غیر نظامی جنگ اوکراین را از زمان آغاز آن در 24 فوریه سال میلادی جاری، حدوداً رقم سه هزار و 455 نفر اعلام کرد.
بنابراین گزارش از میان این تلفات بیش از هزار و 400 مورد فوتی و بیش از دو هزار نفر مجروح تلقی می‌شوند.
تاکنون 102 غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند
تصور می‌شود که آمار واقعی به مراتب بیشتر از این است. شمار تلفات انسانی در مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین بیش از سایر مناطق است.

وزیر خارجه اوکراین: دسترسی همه بانک‌های روسیه به سوئیفت قطع شود
وزیر خارجه اوکراین از «گروه 7» خواست، دسترسی همه بانک‌های روسیه به سوئیفت را قطع کنند.
 «دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در اظهارنظری تازه علیه روسیه ، مسکو را به هدف قرار دادن عامدانه مردم اوکراین متهم کرد.
در حالی که فشارهای آمریکا و متحدان غربی این کشور علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین ادامه دارد، یک مقام ارشد کی‌یف در پیامی توییتری به مسکو درباره «ارتکاب جنایت» اتهام‌زنی کرد.
«دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در صفحه توییتر خود ضمن انتشار چهار عکس اعلام کرد که این تصاویر متعلق به شهر شمالی «بوچا» در استان کی‌یف پایتخت این کشور است.
در این تصاویر تخریب گسترده ناشی از درگیری‌ها و همچنین تعدادی جنازه افراد دیده می‌شود که در خیابان‌ها افتاده و رها شده‌اند.
وزیر خارجه اوکراین در پیام توییتری خود روسیه را به ارتکاب «جنایت» در شهر بوچا متهم کرد و نوشت: «جنایت بوچا عامدانه بود. هدف روس‌ها حذف هر چه بیشتر اوکراینی‌هاست. ما باید جلوی آنها را بگیریم و بیرون‌شان کنیم».
دیمترو کولبا افزود: «من هم اکنون خواهان (اعمال) تحریم‌های ویرانگر گروه 7 هستم: تحریم نفت، گاز و زغال سنگ، بستن همه بنادر به روی کشتی‌ها و کالاهای روسی، قطع دسترسی همه بانک‌های روسی به سوئیفت».
اظهارنظر کولبا در حالی مطرح شده که روز شنبه (دیروز) «آناتولی فدوروک» شهردار بوچا گفته بود که نیروهای اوکراینی بعد از باز پس گرفتن کنترل این شهر از دست روسیه، صدها نفر از کشته‌ها را در گور دسته جمعی دفن کردند
شهردار بوچا با اتهام زنی به نظامیان روسیه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در بوچا ما تا حالا 280 نفر را در گورهای دسته جمعی دفن کرده‌ایم. همه اینها از پشت سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند».
اتهام زنی مقام‌های اوکراینی درباره درگیری‌ها در بوچا در حالی صورت گرفته که مقام‌های مسکو پیش از این اتهام‌های مشابهی را که مسئولان کی‌یف وارد کردند، رد کرده‌ بودند.
درخواست وزیر خارجه اوکراین از کشورهای عضو گروه 7 (شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و ژاپن) برای اعمال «تحریم‌های ویرانگر» علیه روسیه در حالی مطرح شده که به دنبال آغاز بحران اوکراین، واشنگتن و متحدانش تحریم‌های سختی علیه مسکو وضع کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو آمریکا اجساد غیرنظامیان وزیر خارجه اوکراین دادستانی اوکراین پایتخت اوکراین نزدیکی کی یف رئیس جمهوری جنگ اوکراین ارتش روسیه علیه روسیه روز یکشنبه عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!