Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@21:57:15 GMT

مقررات جدید سفر به عتبات اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۸۶۰

مقررات جدید سفر به عتبات اعلام شد

 


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در تازه‌ترین مقرراتی که از سوی کشور عراق به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اعلام شده است، تمام مسافران بالای ۱۲ سال می‌توانند با ارائه گواهی معتبر واکسیناسیون کرونا که از آخرین نوبت تزریق آن ۱۴ روز گذشته باشد، یا با ارائه جواب منفی آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت تا پرواز ورودی، به کشور عراق سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش باید در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران انجام شود. همچنین جواب تست PCR یا کارت واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد.


در مقررات جدید سفر به عراق، واکسن‌های مورد تایید برای سفر به این کشور، فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون/ سینوفارم/ سینوواک اعلام شده است.

پیش‌ترمسؤولان سازمان حج و زیارت که مسؤولیت اعزام زائران ایرانی به عراق را دارند، در شهریورماه ۱۴۰۰ گفته بودند: بر اساس توافقی که با طرف عراقی شده است همه واکسن‌ها از جمله واکسن «برکت» برای ورود به عراق مورد قبول است، اما باید کارت واکسیناسیون برای زائر صادر شده باشد که طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت و هلال احمر صورت گرفته، کارت واکسیناسیون برای این افراد طراحی و چاپ شد.

علیرضا رشیدیان ـ رییس پیشین سازمان حج و زیارت گفته بود: کارت واکسن کرونا با مُهر و امضای هیات پزشکی و هلال احمر به عنوان یک کارت معتبر برای طرف عراقی ارسال و معرفی شده است و تمام زائران که سامانه وزارت بهداشت تزریق دو دز واکسن آن‌ها را تایید کرده است، کارت واکسن را دریافت می‌کنند و این کارت برای طرف عراقی معتبر است.

مقررات اعلام‌شده از سوی عراق، فعلا محدود به سفرهای هوایی است. طبق آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، مرزهای زمینی بین ایران و عراق همچنان به روی زائران بسته است. ایران و عراق از آبان‌ماه ۱۴۰۰ ویزا را برای اتباع دو کشور فقط در "سفرهای هوایی" لغو کردند.

طبق آخرین مقررات سفر به ایران، اتباع عراقی نیز به ارائه گواهی معتبر واکسیناسیون و یا تست منفی PCR ملزم هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای روز دوم رمضان عتبات عالیات واکسیناسیون سفر به عراق ماه رمضان دعای روز دوم رمضان قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است