Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:16:17 GMT

مدرسه این گونه زیباتر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۸۸۰

مدرسه این گونه زیباتر شد

حدود ۲ سال تمام بچه‌ها خانه‌نشین شده بودند و دل مدرسه برای بچه‌ها تنگ شده بود آنقدر که گاهی بچه ها از کنار آن رد می‌شدند با حسرت و افسون به آن می‌نگریستند.  

دولت سیزدهم واکسیناسیون عمومی مقابله با واکسن را گسترش داد تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان به روزهای خوب مدرسه فکر کنند و از خانه‌نشینی به سمت مدرسه بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا پس از ۲۵ ماه، حضوری شدن کلاس‌های درس و بازگشایی مدارس پس از وقفه حدود ۲ ساله از مجازی شدن کلاسهای درس به دلیل شیوع کرونا، مدرسه زیباتر شده است و انگار جان دوباره گرفته است.

در این خصوص و با بازگشایی کامل مدرسه و آغاز حضوری کلاس‌های درس، خبرنگار ایرنا مرکز شهرکرد در گزارشی میدانی به گفت‌وگو با تعدادی از دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس شهر شهرکرد پرداخت.

یکی از دانش‌آموزان هنرستان‌های شهرکرد با ابراز خوشحالی از بازگشایی مدارس و اینکه در جمع همکلاسی‌های خود حاضر شده است، گفت: تنها استرس و نگرانی خودمان و خانواده‌ها برای حضور در مدرسه و کلاس درس تعداد بالای دانش‌آموزان در کلاس است که با رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و باز گذاشتن پنجره‌ها برای تهویه مناسب این نگرانی نیز کمتر شده است.

مهسا، به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس به عنوان یک امر مهم برای استمرار برگزاری کلاس‌های درس حضوری اشاره کرد و گفت: با حضوری شدن کلاس‌ها، آموزش درس‌های کارگاهی و عملی راحت‌تر خواهد شد و شادی و شور و شوق دانش‌آموزان در جمع همسالان و دیدار با معلمان حس خوبی را برای دانش‌آموزان تداعی می‌کند.

وی اظهار داشت: با حضوری شدن کلاس‌های درس علاوه بر ایجاد شور و شوق بیشتر برای یادگیری، حضور در جمع دوستان و دیدار با معلمان و کادر مدرسه و برقراری ارتباط چهره به چهره انگیزه دانش‌آموزان برای درس خواندن را افزایش می‌دهد.

یکی از دانش‌آموزان مدرسه باب الحوایج شهرکرد نیز با اشاره به خوشحالی خود و دوستانش برای بازگشایی حضوری مدارس گفت: آموزش حضوری و آموزش چهره به چهره اثرگذاری بیشتری بر یادگیری دارد و تبادل اطلاعات بین معلم و دانش‌آموز و همه دانش‌آموزان با همدیگر افزایش پیدا می‌کند.

محمدی افزود: در آموزش مجازی با مشکلات ارتباط اینترنتی مواجه بودیم و در برخی موارد با توجه به داشتن گوشی و رایانه شخصی برای برقراری ارتباط به موقع با معلم خود با مشکل مواجه بودیم و ارتباط اثرگذار و خوب در حوزه آموزش نداشتیم و میزان یادگیری دانش‌آموزان کمتر شده بود.

وی اظهار داشت: در آزمون نوبت اول دانش‌آموزان با توجه به نمراتی که از درس‌ها کسب کردند، مشخص شد که یادگیری کاهش پیدا کرده است.

معاون مدرسه باب الحوایج شهرکرد می‌گوید: دانش‌آموزان بعد از چندماه آموزش غیرحضوری و ‌مجازی با ۱۰۰درصد ظرفیت با اشتیاق و علاقه‌مندی زیادی وارد مدرسه و کلاس درس شدند و این نشان‌دهنده این است که آموزش حضوری و حضور در جمع همسالان و دوستان برای دانش‌آموزان مهم است.

خانم محمدیان افزود: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های درس، تمام دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی رعایت شده تا حضور دانش‌آموزان در مدرسه فراهم شود و در بین دانش‌آموزان روحیه شادابی و نشاط افزایش پیدا کند و با دریافت آموزش حضوری افت تحصیلی دانش‌آموزان در روزهای باقیمانده سال جبران شود.

وی به خانواده‌ها اطمینان داد، که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود  و کادر مدرسه مراقبت کامل در حوزه بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

محمدیان از خانوادها و دانش‌آموزان خواست تا در زمان حضور در مدرسه تمام نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک، همراه داشتن ماسک اضافی، مواد ضدعفونی کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا آموزش حضوری استمرار داشته باشد.

یکی از معلمان مدرسه باب الحوایج شهرکرد گفت: بازگشایی حضوری مدارس باعث افزایش خوشحالی، خرسندی برای معلمان و دانش‌آموزان شده تا ارائه آموزش به صورت حضوری و بهتر انجام شود و افت تحصیلی ناشی از مجازی بودن کلاس‌های درس جبران شود.

وی اظهار داشت: با حضوری شدن کلاس‌های درس تبادل اطلاعات بین معلمان و دانش‌آموزان و ارتباط دانش‌آموزان با همدیگر بهتر خواهد شد.

۲۲۰هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری در کلاس درس حاضر شدند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه چهاردهم فروردین‌ماه بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در استان در سر کلاس درس حاضر شدند.

افشین امیریان افزود: با گذشت بیش از  ۲۵ ماه از شیوع ویروس کرونا، در این مدت آموزش و تعلیم و تربیت با همکاری معلمان و دانش‌آموزان و اولیاء دانش‌آموزان تعطیل نشد و دانش‌آموزان با استفاده از بستر فضای مجازی آموزش دیدند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری و چهره به چهره اظهار داشت: آموزش مجازی به نظام تعلیم و تربیت و دانش‌آموزان ضربه وارد کرد و منجر به افزایش اُفت تحصیلی، توسعه استفاده از فضای ناامن اینترنت برای دانش‌آموزان، برهم خوردن ساعات خواب و بیداری، کم تحرکی، چاقی و آسیب جدی به روحیه و سلامت روحی، ایجاد خستگی مفرط و تندخویی به دلیل تخلیه نشدن انرژی دانش‌آموزان، افزایش پرخاشگری در بین آنان شد.

وی گفت: با تصویب ستاد ملی کرونا و فروکش کردن شیوع کرونا فعالیت آموزشی مدارس از روز ۱۴ فروردین‌ماه به صورت حضوری امکان‌پذیر شد و همه مدارس در ۱۷ منطقه آموزشی استان به صورت صددرصدی پذیرای حضور دانش‌آموزان شدند.

امیریان از خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواست تا همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان را راهی مدارس کنند.

وی گفت: همزمان با بازگشایی مدارس روند گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس و کلاس‌های درس در روزهای تعطیل و بازرسی میدانی از مدارس توسط کارشناسان بهداشت و آموزش و پرورش انجام شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه مناسبت کلاس، ضدعفونی کردن کلاس‌های درس و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امید است که حضور دانش‌آموزان در مدارس استمرار داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزانی که در مدارس حاضر نشوند غیبت غیرموجه است و معلمان و کارکنانی که غیبت داشته باشند به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

به گفته وی، استفاده از فضای شاد به عنون یک ابزار کمک آموزشی و مکمل است.

۹۵درصد دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز اول واکسن کرونا و ۸۵ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

بهنام اسماعیلی افزود: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان با همکاری مرکز بهداشت کارشناسان مرکز بهداشت استان و همچنین اداره کل آموزش و پرورش و نواحی و مناطق ۱۷ گانه به صورت دوره‌ای از مدارس بازرسی و نظارت انجام می‌دهند و در صورت بروز تخلف و یا کاستی در حوزه رعایت دستورالعمل بهداشتی نکات را به مدیران مدارس و مسوولان آموزش و پرورش گوشزد و تذکر خواهند داد.

وی با اشاره به حضور مراقبان سلامت در مدارس استان افزود: علاوه بر نظارت بازرسان، مراقبان سلامت نیز در مدارس نظارت دوره‌ای خواهندداشت.

اسماعیلی به رعایت دستورالعمل‌های فردی،محیطی، استفاده ار ماسک،تهویه مناسب کلاسهای درس تاکید کرد و گفت: بارعایت این نکات امید است آموزش حضوری دانش‌آموزان درمدارس استمرار داشته باشد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری رعایت دستورالعمل های بهداشتی حضوری شدن کلاس ها حضور دانش آموزان بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان کلاس های درس آموزش حضوری دانش آموز خانواده ها کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه