Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:42:33 GMT

اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۰۷۳

اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

دکتر سید احمد حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اصول ثابت تغذیه سالم باید در تمام شرایط رعایت شود درغیراین صورت از نظر تناسب و تعادل مشکلاتی از جمله چاقی و لاغری و یا بیماری ایجاد می‌شود.

وی به سه اصل تعادل، تناسب و تنوع افزود: تعادل درمصرف مواد غذایی نخستین و مهمترین اصل است به گونه‌ای که اعتدال در مصرف مواد غذایی از گروه‌های مختلف برقرار شود، تناسب در استفاده از گروه‌های مختلف غذایی به نسبت مشخص و کافی بر مبنای شرایط بدنی و تنوع باید لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: درماه مبارک رمضان بهتراست از همه گروه‌های غذایی شامل نان و غلات، سبزی و میوه‌، فرآورده‌های پروتیینی و گوشت و لبنیات استفاده شود و گروه روغن‌ها و مغزهای آجیل نیز به عنوان گروه فرعی مورد توجه باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: به منظور تامین انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی، دریافت کافی پروتیین، کربوهیدرات و چربی باید از همه گروه‌های غذایی به اندازه کافی استفاده شود.

وی بیان کرد: وعده‌های غذایی در ماه رمضان به سحری و افطاری و شام تقسیم می‌شود و در وعده سحری با توجه به میزان فعالیت فرد باید غذای مناسب انتخاب شود.

حسینی اضافه کرد: افرادی که در طول روز فعالیت سنگین تری دارند وعده سحری آنها باید از مواد غذایی مقوی‌تری مانند پلو و خورش باشد تا انرژی کافی در طول روز تامین شود.

این متخصص تغذیه گفت: بهتر است وعده افطاری را با مایعات ولرم، چای کم شیرین و ولرم یا شیر ولرم همراه با خرما شروع کنیم و به فاصله ۱۰ دقیقه پس از یک وعده غذایی سبک مانند شیربرنج حلیم یا فرنی استفاده شود.

وی ادامه داد: به فاصله یک تا ۲ ساعت پس از وعده افطاری، وعده شام مصرف شود و می‌توان از انواع وعده‌های کوچک همراه با سبزی استفاده کرد.

حسینی به مصرف مایعات کافی و سبزی سالم در هرسه وعده و پرهیز از صرف غذاهای پرچرب، سرخ کرده، نمک دار و بسیار شیرین توصیه کرد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تغذیه سالم خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تغذیه سالم خوزستان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تغذیه سالم خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت

حسینی معاون رییس‌جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سمنان همزمان با تحقق وعده صادق، گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در رفع مشکلات، اضافه کرد: امید می‌رود شاهد موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: فرهنگ کار و مهارت‌آموزی باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود تا با کار و تلاش جوانان شاهد موفقیت کشور در عرصه اقتصادی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

حسینی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۵۰۰ هزار واحد تحویل داده شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند