Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:07:56 GMT

280 پروژه آبرسانی در کرمانشاه اجرا می‌شود  

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۱۴۴

280 پروژه آبرسانی در کرمانشاه اجرا می‌شود  

ایسنا/کرمانشاه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تخصیص اعتبارات 880 میلیارد تومانی به حوزه آب و فاضلاب استان در سال گذشته، گفت: از محل این اعتبارات قرار شد 460 پروژه آبرسانی در استان اجرا شود که تاکنون 180 پروژه اجرا شده و مابقی هم باید تا تابستان اجرایی شود.  

منوچهر فخری در آیین کلنگ‌زنی سه پروژه آبرسانی روستایی استان که امروز(15 فروردین) در روستای قیسوند بخش کوزران برگزار شد، با اشاره به اجرای برخی پروژه‌های محرومیت زدایی در کشور توسط سپاه، اظهار کرد: در هر منطقه محرومی که بخواهیم یک کار عمرانی را اجرایی کنیم، علاوه بر تامین اعتبار نیاز به ابزاری است که بتواند آن را به خوبی اجرا کند که یکی از این ابزارها در کشورمان وجود پربرکت سپاه و بسیج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرجایی که سپاه و بسیج برای اجرای پروژه های عمرانی ورود کرده اند، موفق بوده‌ایم که از نمونه‌های آن می‌توان در ابتدای مقابله با شیوع بیماری کرونا و واکسیناسیون گسترده نام برد.

وی اضافه کرد: با ورود بسیج سازندگی سپاه به حوزه محرومیت زدایی در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم که این جای خوشحالی دارد.

فخری تاکید کرد: اگر قرار است شهرهایمان آباد و پرنشاط باشد، باید توجه خاصی به روستاها شود و عمران و آبادانی را به روستاهایمان ببریم که خوشبختانه در این رابطه سپاه و بسیج پیش قدم بوده اند، بدون اینکه انتفاع مالی از این تلاش ها ببرند.  

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی یک ظرفیت خوب برای عمران و آبادانی در دورترین نقاط و روستاهای استان است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم، همانطور که اکنون نیز در بحث پروژه های آبرسانی روستایی فعال است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از روستاهای استان آبرسانی شده اند و تعداد دیگری هم باقی مانده اند که امیدواریم از محل اعتبارات استانی که به حوزه آب و فاصلاب اختصاص داده شده، این کار نیز در زمان کمی انجام گیرد.

وی به تخصیص 880 میلیارد تومانی اعتبارات حوزه آب و فاضلاب استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از محل این اعتبارات قرار شد 460 پروژه آبرسانی در استان انجام گیرد که تاپایان سال گذشته 180 مورد آن انجام شد و باید تا فصل تابستان مابقی آنها هم اجرا شوند.

در ادامه مسعود قنبری جانشین فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز بااشاره به نقش جهاد سازندگی سپاه در محرومیت زدایی از روستاها، اظهارکرد: در ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) جهاد سازندگی را تاسیس کرد که با شروع جنگ تحمیلی به جبهه ها شتافتند و سنگر سازان بی سنگر شدند. 

وی ادامه داد: اکنون هم که آرامش و امنیت در کشور حکمفرما است، این مجموعه تلاش دارد تا محرومیت را از چهره روستاها دور کند و مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران از عدالت اجتماعی برخوردار باشند. 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه جهادسازندگی سپاه به دنبال اجرای پروژه های آبرسانی در 349 روستای استان است، اعلام کرد: قرار است این پروژه ها طی حدود 30 ماه اجرایی شوند تا مشکلات آب این تعداد روستا رفع شود. 

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معاون استانداری کرمانشاه آبرسانی به روستاها كرمانشاه بسيج سازندگي پروژه آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در راستای حل مشکلات آب در شهر جوانرود با بیان اینکه پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال تکمیل است، گفت : این پروژه با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه اعلام کرد: تاکنون کار‌های خوبی در پروژه از جمله اجرای ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری، با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، متصل کردن خط برق، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق‌آباد، انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با بهره‌برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی‌رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال‌جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.

داودی درخصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا در سال گذشته در این شهرستان، گفت: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۴۸ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستا‌های جوانرود تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۷۰۵ متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزار و ۱۲۵ متر لوله‌گذاری در سطح شهر جوانرود و روستا‌های تابعه اجرا شده است.

داودی خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی‌اتیلن در سایز‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب، ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ میلی‌متری ساخته شده است.

وی افزود: در راستای تأمین و حفظ بهداشت آب شرب شهری و روستایی در جوانرود، سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزار و ۳۹۴ مورد آزمایشات میکروبیولوژی و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.

داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزار و ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزار و ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستا‌های تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته در شهرستان جوانرود بوده است.

وی با اشاره به شست‌و‌شو و گند‌زدایی ۳۳ باب مخزن و شست‌و‌شوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهر‌های جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش، یادآور شد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان‌بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب ۸۷ هزار و ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴هزار و ۲۹۰ فقره انشعاب نشت‌یابی شده و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تأمین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی عنوان کرد: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳.۸ کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم