Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه دیشب، پیشنهادهای وزرای رفاه و صمت در زمینه تقویت بنیان های تولید و توسعه را پس از تبادل نظر تصویب کردند.

دولت پیش از این در جلسات پارسال، مصوبات لازم را برای رفع موانع تولید تصویب و ابلاغ کرده است.

اما در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت تجارت خارجی در سال ۱۴۰۰ و بازار بورس مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش بازار سرمایه در چند هفته اخیر وضعیت خوبی داشته و از توان قابل توجه و رو به رشدی برخوردار بوده است.

گفتنی است، پارسال، بورس فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشت. اما بر خلاف سال ۹۹، در سال ۱۴۰۰ هیجانات کمتری در بازار وجود داشت و دیگر خبری از هجوم سرمایه در بازار سهام نبود.

شاخص بورس سال ۱۴۰۰، در تیرماه بیشترین روز‌های صعودی را ثبت کرد و در فروردین بیشترین روز‌های نزولی را پشت سر گذاشت.

در بخش دیگر گزارش ارائه شده در جلسه دیشب، به رشد قابل توجه تجارت با کشورهای مختلف بویژه همسایگان اشاره شده است.

بر اساس آمار گمرک کل تجارت ۱۱ ماهه پارسال ایران با همسایگان به ۵۸ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۵۳۳ تن به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۵ دلار رسید که سهم پنج ماه نخست ۳۳ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۸۷ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۲۹۷ هزار و هشت دلار و سهم ۶ ماهه (از ابتدای شهریور تا اول اسفند) ۵۸ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۵۳۳ تن به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۵ دلار بود.

متوسط ماهانه تجارت در پنج ماهه ۶ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۳۷ تن به ارزش سه میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۴۰۱ دلار و متوسط ماهانه از اول شهریور تا ابتدای اسفندماه ۹ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۲۵۶ تن به ارزش چهار میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۰۹ دلار محاسبه شد که در مقایسه با متوسط تجارت پنج ماهه ۴۶ درصد در وزن و ۴۸ درصد در ارزش رشد را نشان می دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تن به ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!