Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:25:55 GMT

۹۰۰۰ گردشگر از تالاب کانی برازان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۳۶۱

۹۰۰۰ گردشگر از تالاب کانی برازان بازدید کردند

فاروق سخنور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تالاب کانی برازان نخستین سایت پرنده نگری کشور به شمار می‌رود، افزود: تالاب کانی برازان تقریباً در تمام فصول سال امکان مشاهده پرندگان وحشی و کمیاب را برای علاقمندان دارد که این امر از ویژگی‌های منحصر به فرد این زیستگاه آبی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر از تاریخ یکم تا سیزدهم فروردین ماه همزمان با تعطیلات نوروزی از مناطق مختلف این شهرستان بازدید کرده است، ادامه داد: مناطق تحت مدیریت این شهرستان شامل اثر طبیعی، ملی غار سهولان و پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان است که مناظر دیدنی و بکر این مناطق باعث استقبال زیاد گردشگر از آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور گفت: اثر طبیعی و ملی غار سهولان مهاباد یکی از مهمترین و بی نظیرترین غارهای آبی طبیعی ایران است که به علت داشتن حوضچه آبی بزرگ با مناظر دیدنی و دالان‌های مملو از آب، بافت آهکی، قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا و قدمت تاریخی در ایام سال جدید بیش از ۲۵ هزارنفر گردشگر نیز از این غار بازدید کرده است.

تالاب کانی برازان با ۱۰۵۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در شمال و شرق روستای قره داغ واقع شده و به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه‌های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

غار آبی سهولان در ۴۳ کیلومتری شمال شرقی مهاباد در آذربایجان غربی قرار گرفته و با سنگ‌هایی آهکی و آب و هوایی متعادل چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و تمامی این زیبایی‌ها مقصد گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است.

کد خبر 5459039

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان غربی تالاب گردشگری ویروس کرونا بوشهر خراسان رضوی کرمانشاه ماه مبارك رمضان ماه رمضان 1401 گردشگری روز طبیعت مسافران نوروزی آمار کرونا سفرهای نوروزی مشهد خطبه های نماز جمعه تالاب کانی برازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن یک گردشگر در پل خدا آفرین روستای گزستان در شهرستان کوهرنگ به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای بازفت به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی ادامه داد: نیرو‌های امدادی پس از انجام کمک‌های اولیه و اکسیژن تراپی، مصدوم را به مرکز درمان بستر بازفت منتقل کردند و این عملیات در ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان