Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:30:31 GMT

کاهش ۲۶ درصدی آمار فوتی ها در نوروز امسال

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۳۹۱

کاهش ۲۶ درصدی آمار فوتی ها در نوروز امسال

‌به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر بیان کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد رشد در ترددها داشته ایم. در این ایام به صورت منظم رانندگان را مورد کنترل قرار دادیم و برای بیش از دو میلیون نفر پیامک هشدار رانندگی پرخطر ارسال شد این پیامک‌ها موجب شده بود آنها نیز متوجه این رصد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمار سامانه ستاد ناجا میزان فوتی‌ها را تا دیروز ۷۴۶ نفر اعلام کرده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است. ترددهای درون شهری ۵۰ درصد و ترددهای برون شهری ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: امسال صدا و سیما همکاری بسیار خوبی برای فرهنگ سازی در ایام نوروز با ما داشت.

سرهنگ جهانی تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که شاهد کاهش تصادفات باشیم برای همین موضوع همه دستگاه‌ها تلاش خود را انجام دادند حتی ۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتور برقی برای تشویق رانندگانی که تخلفی نداشته اند در نظر گرفته شد. سامانه، این افراد را شناسایی و به آنها جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد کرد. ۸ هزار گشت موتوری در همه محورها و ۱۸ هزار نیروی راهنمایی و رانندگی حضور داشتند.

معاون اجتماعی پلیس راهور در ادامه بیان کرد: بهتر است از واژه تلفات در خبرها استفاده نشود کلمه جانباختگان بهتر خواهد بود. آمار جانباختگان به صورت دقیق‌تر توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد اما علت عمده تصادفات عدم توجه به جلو در حین رانندگی که ریشه در نگاه کردن به موبایل دارد، بوده است. پس از آن سرعت و سبقت غیرمجاز علت‌های دیگر تصادفات به شمار می‌آید. واژگونی‌ها نیز ریشه در خستگی و خواب آلودگی‌ها دارد که ۳۰ درصد تصادفات به همین علت است.

در ادامه این نشست مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: یکی از اتفاقات خوب سفرهای امسال توزیع سفر و تعریف مقاصد جدید گردشگری بود. مردم بیشتر در سال‌های گذشته به اصفهان و شیراز می‌رفتند اما امسال مقاصد گردشگری جدیدی را تعریف کردند و شهرهایی که کمتر شناخته شده بودند معرفی شدند. همچنین تلاش شد ضریب ماندگاری مسافر بیشتر شود. زمانی که توزیع متوازن سفر را داشته باشیم از تراکم سفر در برخی نقاط جلوگیری خواهد شد که منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای نیز می‌شود. امسال به دهیاری‌ها بخشنامه کردیم که بستر را برای ورود مسافران آماده کنند تا سفر تنها به ۵۰۰ روستای هدف گردشگری محدود نشود شاید برای خیلی از روستاها این امکان برای اولین بار دشوار بود اما می‌توان گفت حرکت خوبی انجام شده است.

کد خبر 5459034 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور سازمان صداوسیما تصادفات رانندگی شهرداری تهران روز طبیعت شورای شهر تهران ماه مبارك رمضان پلیس راهور هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ترافیک بازگشایی مدارس سفرهای نوروزی نوروز 1401 عملیات امداد و نجات نیروی انتظامی ماه رمضان 1401 علیرضا زاکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فیروز قاسم‌زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم باتوجه به خشکسالی‌ها

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229022 برچسب‌ها قحطی و خشکسالی

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته