Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه بوعلی‌سینا از اعتراض انجمن‌های علمی این دانشگاه، نسبت به عدم بازگشایی حضوری دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی ورودی سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد.

آرژین امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط استثنائی پیش آمده در خصوص پاندمی کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مراکز عمومی، بیش از دو سال است که برای دانشجویان، علاوه بر نگرانی در خصوص سلامت، نگرانی‌هایی مضاعف در رابطه با آموزش و تدریس مجازی پیش آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اعلام ستاد ملی کرونا در رابطه با مهیا شدن شرایط از سر گیری آموزش همگانی حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس انتظار می‌رفت که دانشگاه مطرح بوعلی سینا با مدیریت بهتر، شرایط و اخذ تصمیمات هوشمندانه‌تر، منجر به کاستن از حجم انبوه نگرانی‌ها و مشکلات دانشجویان کارشناسی خود ‌شود اما در اطلاعیه‌ای که دانشگاه برای حضور دانشجویان در دانشگاه، منتشر کرده فقط در دوره کارشناسی، دانشجویان ورودی سال ۹۷ و ماقبل آن، کلاس‌هایشان به صورت حضوری است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بیشتر این دانشجویان در حال سپری کردن سال آخر دوران کارشناسی خود هستند، بیشتر دروس عمومی و پروژه‌های پایان دوره خود را می‌گذرانند و کلاس درسی خاصی ندارند.

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: درحال حاضر دانشگاه هایی با پتانسیل‌های کمتر نسبت به دانشگاه بوعلی سینا همدان، آموزش را برای تمامی رشته‌های دوره کارشناسی خود حضوری کردند و توقع این میرود که با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، این بستر برای ما دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی نیز فراهم شود.

امینی خاطرنشان کرد: هر چند که این چنین پیگیری‌ها از جمله وظایف شوراهای صنفی‌ است اما با توجه وضعیت دانشگاه و عدم وجود شورای صنفی، انجمن‌های علمی به عنوان مهم ترین تشکل دانشجویی علمی، این مسئولیت را برعهده گرفته است تا حقوق دانشجویان تضییع نگردد.

وی با اشاره به قطعی شدن برگزاری امتحانات حضوری برای تمامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و قطعی شدن برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برای کلیه مقاطع، باید آموزش برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت یکسان باشد و تفاوتی بین ورودی‌های ۹۷ و مابقی ورودی‌ها نباشد. از طرفی تعدادی از ورودی‌های ۹۸ و ۹۹ و بعضاً ۱۴۰۰، دروس نظری مشترکی با ورودی‌های ۹۷ دارند و این تفاوت در حضوری شدن کلاس‌ها تنها باعث ایجاد آشفتگی در نحوه‌ی تدریس اساتید و برگزاری امتحانات میانترم خواهد بود.

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان، خاطرنشان کرد: بهره بردن از شرایط یکسان حضوری و کیفیت تدریس بهتر، حق تمامی دانشجویان روزانه دانشگاه بوده و جزء اصول اساسی دانشگاه های دولتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه‌های آزاد و پیام نور است و شرایط حال حاضر، تفاوتی با دانشگاه های غیر دولتی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی دانشگاه بوعلی سینا انجمن های علمی دانشگاه بوعلی دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه ها ورودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه