Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@08:49:13 GMT

بسته شدن دریچه‌های سد زاینده رود از امشب

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۶۲۷

بسته شدن دریچه‌های سد زاینده رود از امشب

مهران زینلیان گفت: برغم تمایل‌مان به تداوم جریان زاینده‌رود در شهر اصفهان، اما با توجه به اینکه ذخیره آب پشت سد محدود است امکان رهاسازی و تداوم جریان زاینده رود نیست.

برای این منظور حتی شب گذشته جلسه‌ای با نمایندگان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای و کشاورزان برگزار شد، اما وضعیت ذخیره سد اجازه رهاسازی آب برای مدت بیشتر را نمی‌دهد و از این رو با اتمام توزیع ۱۰ روزه آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان، خروجی سد زاینده رود از امشب کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او در این باره حتی طبق روندی که باید سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان به توافق برسند و سپس آب منطقه‌ای تأیید کند، این اتفاق نیافتاد و به بیان دیگر شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی که دو ارگان تخصصی هستند جریان دائمی را تأیید نکردند، در حالی که ما با توجه به فرونشست زمین در اصفهان، محیط‌زیست و نشاط مردم مایل بودیم آب رهاسازی شود، اما آبی پشت سد نیست.

خروجی سد زاینده رود از بامداد پنجم فروردین به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان به مدت ۱۰ افزایش یافت.


منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد زاینده رود ذخیره آب کشاورزان شرق اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر