Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:12:56 GMT

برنامه‌های شرکت متروی تهران در سال جاری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۷۳۲

برنامه‌های شرکت متروی تهران در سال جاری چیست؟

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه برنامه‌های این شرکت در سال جاری را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، اظهار کرد: سال گذشته با حمایت ارکان مدیریت شهری و همت پیمانکاران، مشاوران و خانواده بزرگ شرکت مترو پایتخت، 8 ورودی جدید و 7 ایستگاه در خطوط مختلف به بهره‌برداری رسید؛ این در حالی است که عملیات اجرایی پروژه‌هایی از قبیل احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌ها، طرح‌های توسعه خطوط و همچنین خط مترو تهران-پرند نیز جریان داشت و پروژه زیرگذر جناح در میدان آزادی به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درستی با بیان اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری خبرهای خوشی برای شهروندان تهرانی خواهیم داشت، گفت: در تلاش هستیم ضمن سرعت بخشیدن به پروژه‌های نیمه تمام شبکه مترو، ورودی دوم ایستگاه یادگار امام (ره) در خط 6 به همراه ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور در خط 7 را در همان ماه‌های نخستین سال 1401 به بهره‌برداری برسانیم و البته افتتاح فاز نخست پایانه اکباتان را نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری مترو تهران در مورد دیگر فعالیت‌های سال جاری و اهم برنامه‌های اجرایی پیش‌رو گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز، فاز نخست خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند را تا پایان سال 1401 راه‌اندازی کنیم تا جمعیت قابل توجه این شهر از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در کنار این پروژه، عملیات اجرایی پایانه‌های آزادگان، دولت‌آباد و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز را پیگیری خواهیم کرد. در بخش توسعه خطوط هفتگانه فعلی، طرح‌های توسعه شرقی خط 2، توسعه شرقی و غربی خط 4 و توسعه جنوبی خط 6 دنبال خواهد شد. ضمن اینکه احداث خطوط جدید 8 تا 11 را نیز دنبال خواهیم کرد تا در این بخش هم دچار تاخیر برنامه‌ای نشویم.

تغییر برنامه حرکت قطارهای تندرو در خط پنج متروزاکانی: مسیر ورود 630 دستگاه واگن به ناوگان مترو هموار شدکاهش 30 درصدی هزینه اجرای خطوط باقی‌مانده مترو با بازنگری در طراحی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایستگاه مترو متروی تهران شهرداری تهران شهر تهران ایستگاه مترو متروی تهران شهرداری تهران شهر تهران سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد گفت: در بحث حفاری تونل‌های مترو اکنون دو دستگاه حفار در خط سه و چهار در حال انجام حفاری تونل و سگمنت گذاری هستند.

کیانوش کیامرز افزود: درخط سه دستگاه حفار در جبهه غربی در حال حفاری باقی‌مانده تونل این خط به سمت الهیه است و اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا ظرف یک ماه آینده دستگاه حفار از زیر این میدان عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد بابیان اینکه حفاری تونل خط چهار به طول ۱۴.۵ کیلومتر نیز توسط دستگاه حفار در حال انجام است اظهار کرد: تاکنون حفاری ۴ کیلومتر از این مسیر انجام‌شده است و دستگاه حفار پس از عبور از میدان امام حسین (ع) که با دقت بسیار زیاد انجام شد در حال حاضر به چهارراه گاز رسیده و در حال انجام حفاری به سمت میدان شهدا است.

کیامرز ادامه داد: دستگاه‌های حفار فعال در تونل خط سه و چهار قابلیت این را دارند تا با سرعت بیشتری حرکت کنند، اما این موضوع به تأمین منابع مالی مناسب بستگی دارد.

وی افزود: با توجه به تمرکز مدیریت شهری بر بهره‌برداری فاز اول خط سه اکنون بودجه کمتری به حفاری تونل‌ها اختصاص داده می‌شود، اما با رسیدن پول از محل انتشار اوراق مشارکت در شهریورماه امسال سرعت حفاری تونل‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد