Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@17:08:50 GMT

نحوه جوش میله ارت با قالب جوش کدولد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۹۳۲

نحوه جوش میله ارت با قالب جوش کدولد

در صورتی که بخش اتصال به درستی انجام نشود می‌تواند هزینه‌های جانبی زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل باید در هنگام اجرای سیستم جوش میله ارت دقت کافی به خرج داده شود. سایت تک ارت در این بخش از مقاله قصد دارد تا شیوه جوش میله ارت با قالب جوش کدولد را بیان کند و به مزایای آن بپردازد.

جوش میله ارت

به نقل از تک ارت، بسیاری از مواقع برای این که بتوان ایمنی وسایل الکتریکی را افزایش داد نیاز به احداث چاه ارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شیوه می‌توان به درستی از وسایل الکتریکی در برابر ولتاژهای مختلف محافظت کرد. جوش میله ارت به روش‌های مختلف امکان پذیر است که یکی از مهم‌ترین آنها جوش میله با استفاده از قالب جوش کدولد است. چند گام در این شیوه وجود دارد که رعایت کردن آن باعث می‌شود تا بتوان به آسانی این کار را به سرانجام رساند. در این بخش قصد داریم تا به جوش احتراقی در سیستم ارتینگ اشاره داشته باشیم:

جوش احتراقی یا کدولد چیست

جوش احتراقی یا جوش کدولد یک نوع خاصی از جوشکاری است که برای ایجاد اتصال بین چند قطعه مسی انجام می‌شود. شاید به جرات بتوان گفت که جوش احتراقی به عنوان یکی از مهم‌ترین جوشکاری‌هایی است که در سیستم ارتینگ قابل انجام است. از این شیوه برای اتصال صفحه ارت و سیم مسی جوش برنج استفاده می‌شود.

ویژگی‌های جوش کدولد چیست

یک سری ویژگی‌های کلیدی وجود دارد که باعث می‌شود تا جوش کدولد به عنوان یک سیستم جوشکاری مهم در سیستم چاه ارت محسوب شود، در این بخش می‌خواهیم به ویژگی‌های جوش کدولد یا احتراقی اشاره داشته باشیم:

یکپارچه شدن قطعات

آسیب پذیرترین بخش سیستم ارت محل اتصال سیم به صفحه است که بیشتر از بخش‌های دیگر مورد توجه قرار دارد. استفاده از سیستم جوش کدولد باعث می‌شود تا بتوان سیم و صفحه را به شکل یکپارچه به یکدیگر متصل کرد. این امر باعث کاهش هزینه‌های مختلف در طولانی مدت خواهد شد.

ضخامت زیاد جوش ارت

زمانی که ضخامت زیاد جوش ارت بالا باشد، می‌توان استحکام مکانیکی بیشتری را در نظر گرفت. این امر به نوبه خود باعث می‌شود تا مقاومت الکتریکی ایجاد شده افزایش پیدا کند. برای سیستم ارتینگ مهم است که اتصال به گونه‌ای انجام شود که صفحه ارت در مقابل خوردگی مقاوم باشد.

افزایش سطح تماس بالا

زمانی که جوش میله ارت با قالب جوش کدولد انجام شود، می‌توان گفت که محل اتصال سیم و صفحه ارت قادر است تماس زیادی با یکدیگر داشته باشد. این امر باعث انتقال مطلوب جریان‌ اتصال کوتاه خواهد شد. ولتاژهای اضافه تولید شده از وسایل الکتریکی به سیم ارت منتقل شده و نهایتا از طریق جوش اتصال دهنده به صفحه ارت منتقل می‌شود. یکی از ویژگی‌های این جوش این است که خواص متالوژیک نمی‌تواند باعث ایجاد تغییرات مختلف در قطعات شود. لذا این امر باعث می‌شود تا بتوان از این جوش برای اتصال قطعات مختلف مانند سیم استفاده کرد.

سرعت و سهولت در انجام کار

با توجه به این که می‌توان میله ارت را از طریق جوش کدولد در سیستم ارتینگ متصل کرد، اجرای این کار در مراحل اولیه ساختمان سازی باعث افزایش سرعت و سهولت در انجام کار خواهد شد. کسانی که در این مرحله مشکل دسترسی به برق را دارند می‌توانند از جوش کدولد استفاده کنند.

روش اجرای جوش میله ارت با قالب جوش کدولد

شیوه اجرای این جوش بسیار آسان است و نیاز به استفاده از ابزار خاص ندارد. با استفاده از یک قالب ساده می‌توان برای روشن کردن فتیله استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که جوش کدولد یا جوش ارت دارای شکل و شمایل مختلف است که با توجه به نوع محیطی که قصد دارید تا از آن استفاده کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در انجام جوش میله ارت به صفحه مسی انتخاب قالب و پودر جوش مناسب دارای اهمیت است چرا که می‌تواند به شکل مستقیم بر روی نتیجه کار مؤثر باشد. در مرحله انجام کار به اندازه کافی پودر جوشکاری کدولد در محفظه ریخته شده و فتیله روی آن قرار می‌گیرد. این شیوه باعث می‌شود تا بتوان در شرایط ساختمان سازی نامساعد از چاره ارت برای مراقبت از سیستم‌های الکتریکی استفاده کرد.

جمع بندی

 با توجه به این که سیستم ارتینگ می‌تواند مزایای زیادی برای لوازم و وسایل الکتریکی داشته باشد، برای این که بتوانید در شرایط محیطی نامساعد بهترین نتیجه را دریافت کنید، استفاده از شیوه کاربردی جوش می‌تواند تاثیرگذار باشد. جوش میله ارت با قالب جوش کدولد با توجه به شرایط محیطی مختلف قابل انجام است. در این مقاله به روش جوش میله ارت با استفاده از جوش احتراقی پرداخته شده است. در صورتی که بخواهید این کار را به بهترین شکل انجام دهید باید به شیوه انجام کار توجه داشته باشید.

منبع: سایت خبری سانا پرس

کد خبر 1618259

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وسایل الکتریکی سیستم ارتینگ سیستم ارت انجام کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم) ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم) نحوه متصل کردن لوله PVC به لوله اصلی آب (فیلم)

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)