Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:13:09 GMT

نیاز گیلان به فراوانی خا نه های متوسط

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۹۶۷

نیاز گیلان به فراوانی خا نه های متوسط

ایسنا/گیلان مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: افزایش ساخت خانه با متراژ متوسط ۶۰ تا ۷۰ متری موجب فراوانی خانه های مورد نیاز مستاجرین خواهد شد.

حسین کشاورز در گفت و گو با ایسنا در خصوص پیش بینی افزایش و یا کاهش قیمت مسکن گیلان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از الان نمی توان پیش بینی کرد که بازار مسکن گیلان در سال جدید چگونه خواهد بود و باید صبر کنیم تا وضعیت قیمت مسکن در گیلان مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پر واضح است که هر چقدر قیمت مصالح و دستمزد کارگران مسکن بیشتر شود شاهد افزایش نسبی قیمت مسکن در استان خواهیم بود.

وضعیت ساخت و سازها علیرغم رکود فروش خانه ها در ۱۴۰۰ خوب بود  

کشاورز ادامه داد: سال گذشته وضعیت ساخت و سازها خوب بود و سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۲۰ تا ۲۵ درصد ساخت و ساز خانه در گیلان افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم رکودی که در فروش مسکن در سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم میزان صدور پروانه ساختمانی قابل توجه بود، اما امسال معلوم نیست این امر در سال جدید هم ادامه داشته باشد.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: ممکن است ساخت مسکن بر قیمت مسکن تاثیرگذار باشد و باید مدتی بگذرد تا مقایسه کنیم که آیا این عامل می تواند مانع افزایش قیمت مسکن شود یا خیر.

زمین گران موجب گران شدن قیمت خانه می شود 

وی بیان کرد: قیمت زمین بر قیمت مسکن تاثیر مستقیم دارد و هر چقدر در محل و یا منطقه ای زمین گرانتر باشد قیمت خانه هایی که در آن منطقه ساخته می شود نیز گرانتر خواهد  بود.

کشاورز در خصوص افزایش قیمت اجاره ها، خاطرنشان کرد: در اجاره خانه ها هم هر چقدر عرضه وتقاضا هم خوانی نداشته باشند یکی از این عامل برنده خواهد شد و تقاضای زیاد موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

مستاجرین به دنبال خانه های متوسط هستند 

وی گفت: عمدتا افراد متقاضی اجاره های مسکن به دنبال خانه های معمولی هستند و هر چقدر خانه های ۶۰ تا ۷۰ متری بیشتری ساخته شود، میزان عرضه نیز بیشتر خواهد و از افزایش بی رویه اجاره ها خواهد کاست و در ساخت مسکن ملی این امر مهم یکی از اهداف مهم محسوب می شود تا فراوانی چنین خانه هایی بیشتر شود.  

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خانه قيمت مستأجران مسکن ملی قیمت مسکن خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد