Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:06:39 GMT

استیضاح و سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۹۵۰۰

استیضاح و سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح و سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است و آنها می‌توانند از ابزارهای قانونی خود استفاده کنند.

‌به گزارش مشرق، لطف الله سیاهکلی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: مردم از کیفیت و نحوه واگذاری خودرو گلایه دارند، بر همین اساس جمعی از نمایندگان درخواست استیضاح وزیر صمت را دارند البته ما بارها با فاطمی امین صحبت کردیم که نتیجه بخش نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اخیراً خبرگزاری دولتی ایرنا تهمت‌هایی را به نمایندگان زده و آنها را منفعت طلب دانسته است. نشر اکاذیب یکی از اقدامات این خبرگزاری بوده که هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ باید اقدامات لازم را برای اعاده حیثیت نمایندگان انجام دهند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید به این موضوع ورود کند.

علی نیکزاد که ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اینکه یک خبرگزاری مطالبی را علیه نمایندگان مطرح کرده، اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استیضاح و سوال حق قانونی نمایندگان است و آنها حق دارند از ابزارهای قانونی خود استفاده کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت کمیسیون اصل 90 فرهنگ و ارشاد اسلامی علی نیکزاد استیضاح مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد