Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، در همین راستا دیپلمات های غربی نسبت به بحث جدا کردن کودکان از والدین خود در شانگهای به عنوان تنها راهکار برای دولت به منظور ریشه کن کردن شیوع ویروس، ابراز نگرانی کردند.

کودکان مبتلا به کووید – ۱۹ در شانگهای از والدین شان جدا می شوند، امری که باعث خشم عمومی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، دیپلمات های بیش از ۳۰ کشور در نامه ای به وزارت امور خارجه چین از مقام های چینی خواستند که دست به چنین اقدامی نزنند.

در نامه ای مداخله جویانه که ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) از طرف کنسولگری فرانسه در شانگهای به دفتر امور خارجه شانگهای ارسال شده، آمده است: ما درخواست می کنیم که تحت هیچ شرایطی والدین و فرزندان از هم جدا نشوند.

سفارت چین در پکن نیز در نامه جداگانه ای به وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، تضمین خواست که این مساله در مورد کارکنان دیپلماتیک اعمال نشود.

کنسولگری فرانسه و سفارت انگلیس هر دو اعلام کردند که این نامه ها به نمایندگی از کشورهای دیگر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایرینی چون نروژ، سوئیس، استرالیا و نیوزیلند ارسال شده است.

به نظر نمی رسد که آمریکا ذیل هیچ یک از این دو نامه را امضا کرده باشد. این در حالی است که «جیم هلر» سرکنسول ایالات متحده در شانگهای به اعضای یک گروه چت خصوصی از شهروندان آمریکایی گفت که این کنسولگری با دولت شانگهای، بسیاری از نگرانی های مطرح شده در نامه اروپایی ها را مورد تاکید قرار داده است.

سخنگوی سفارت آمریکا نیز گفت که نحوه رفتار با کارکنان سفارت در بحث همه گیری کووید انجام وظیفه محسوب می شود و سفارت مزبور در زمینه سیاست مرتبط کرونایی با دولت چین در تعامل است.

رویترز تاکید کرد مقام های سایر کشورهایی چون نروژ، سوئیس و نیوزیلند که نامشان در نامه ها ذکر شده است، از اظهارنظر در مورد این مساله خودداری کردند.

«وو کیانیو» مقام شانگهای روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت کودکان درصورت ابتلا والدینشان به کرونا می توانستند در کنار والدین بمانند، اما در غیر اینصورت جا می شوند و سیاست های مربوطه در حال اصلاح است.

چین برای کمک به انجام آزمایش های کرونایی همه ۲۶ میلیون سکنه شانگهای، ارتش و هزاران کارمند بخش مراقبت های ویژه را به این شهر اعزام کرده، زیرا موارد ابتلا به کرونا با وجود قرنطینه شهر در حال افزایش است.

چین روز یکشنبه مجموعا ۱۳ هزار و ۲۸۷ مورد جدید ابتلای روزانه به کرونا را برای ۱۳ فروردین گزارش کرد که بالاترین میزان از بهمن سال گذشته است.  اکثر مبتلایان از شمال شرقی استان جیلین و مرکز مالی شانگهای هستند که عملاً منجر به قرنطینه کل شهر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلیس فرانسه چین شانگهای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلیس فرانسه ویروس کرونا انگلیس فرانسه چین شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

طبق آنچه ایرنا روایت کرده، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد اما آنها می دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب(ع) را در محراب، حسین ابن‌علی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902729

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است