Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا رجبی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت توجه بخش‌های تولیدی، تجاری و خدماتی به موضوع تحقیق و توسعه افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های در دست اقدام توجه به زیرساختهای نرم در کیفی‌سازی تولیدات صنعتی و خدمات تجاری است که می‌تواند منجر به بکارگیری مناسب منابع و رقابت‌پذیری محصولات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: صدور پروانه تحقیق و توسعه برای هدایت و کمک به رشد این فعالیتها برای همه واحدهای تولید کننده کالا و ارایه دهنده خدمات مرتبط با صنایع، معادن، اصناف، شرکتهای بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی قابل انجام خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: جمع کل پروانه‌های صادره تحقیق و توسعه برای بنگاه‌های اقتصادی در استان ۴۰۰ مورد است که از این تعداد ۴۱ پروانه در سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

رجبی افزود: واحدهای دارنده پروانه تحقیق و توسعه در اولویت ارایه خدمت برای مانع‌زدایی در فرآیندهای مربوطه هستند و رشته گروههای مختلفی نظیر صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع نساجی و پوشاک، خودرو و نیرومحرکه، صنایع معدنی و سلولزی، برق و الکترونیک، ماشین‌سازی، ساخت و تجهیزات، کانی‌های غیرفلزی و خدمات فنی و مهندسی به موضوع تحقیق و توسعه مهیا شده‌اند که اصلاح و بهینه‌سازی زنجیره تامین و عرضه را در تولیدات نهایی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: ایجاد بخش تحقیق و توسعه در همه واحدهای صنعتی، تجاری، معدنی و خدماتی خراسان رضوی رویکردی است که علاوه بر زمینه‌سازی به منظور طراحی محصولات جدید، بومی‌سازی، افزایش سهم مواد داخلی در تولید می تواند موجب کاهش قیمت تمام شده کالا و ارتقای بهره وری شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه اساس کیفی‌سازی تولیدات است، افزود: تحول رفتاری، کارآفرینی سازمانی و بازطراحی مدلهای جدید کسب و کار از نتایج قابل ارزیابی اجرایی شدن شاخصهای تحقیق و توسعه است که نقش ارزنده‌ای در ارتقای بهره وری صنعتی خواهد داشت.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری و اشتغال این واحدها در کل کشور هشت درصد است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیر نفتی وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیر نفتی تحقیق و توسعه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم