Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کشاورزان شرق اصفهان مقابل دادگستری این استان تجمع کردند تا جریان آب در زاینده‌رود تا نیمه خرداد ادامه یابد؛ درخواستی که از سوی استانداری اصفهان رد شد.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، ظهر امروز جمعی از کشاورزان شرق استان اصفهان مقابل دادگستری این استان تجمع کردند. کشاورزان خواستار ادامه جریان آب در زاینده رود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق وعده استانداری در ۱۰ روز اول فروردین آب در زاینده رود جاری بود تا به اراضی شرق اصفهان برسد، اما به گفته حسین وحیدا، حسین وحیدا، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان، آب حداقل تا نیمه خرداد باید جریان داشته باشد تا نیاز کشاورزان، به ویژه گندم کاران برطرف شود.

او گفته است که در حال حاضر ۳۰ درصد اراضی شرق اصفهان زیر کشت غله و گلرنگ رفته و اگر جریان آب زاینده رود بسته شود، کشت کشاورزان آسیب زیادی می‌بیند و عملا باز کردن آب در همین چند روز هم بی فایده خواهد بود.

وحیدا گفته که با دیگر اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان این استان در حال رایزنی برای تداوم جریان زاینده رود هستند و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است.

با این حال معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان آب پاکی را روی دست کشاورزان ریخت و اعلام کرد تداوم جریان زاینده رود امکان پذیر نیست.

زینلیان گفته است که حجم آب پشت سد زاینده رود به اندازه‌ای نیست که جریان رودخانه ممتد باشد.

او این موضوع را برخلاف میل مدیریت استان دانسته و گفته که برای این دوره کشت کشاورزان شرق اصفهان حداکثر ممکن آب در نظر گرفته شده بود.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان همچنین تأکید کرده که استانداری اصفهان از سوی جهاد کشاورزی درخواستی مبنی بر ادامه جاری بودن آب در زاینده رود را دریافت نکرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استانداری اصفهان خشکی زاینده رود حکمرانی آب استانداری اصفهان آب در زاینده رود شرق اصفهان جریان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ علی نادری، سرمربی اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جشنواره قهرمان ایران عنوان برترین سرمربی را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی هم عنوان برترین تیم ملی را کسب کرد که علاوه بر علی نادری، امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی نیز از اصفهان ترکیب تیم ملی حضور داشتند.
تیم هاکی روی یخ بانوان کشورمان نیز که سارینا خسروی و یگانه بهرامی از اصفهان را در ترکیب خود داشت، دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد؛ ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • تداوم جریان سیل در استان یزد