Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، اهتمام می‌ورزد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور در دیدار با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت و حلول ماه مبارک رمضان، رفع دغدغه‌های اشتغال و کارآفرینی در کشور را یکی از وظایف مهم این دانشگاه دانست و گفت: ۳۶ شرکت دانش بنیان در حال حاضر در مرکز ملی صنایع خلاق دانشگاه پیام نور مستقر است و این دانشگاه در اکثر استان‌ها مراکز رشد را راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر تداوم و گسترش فعالیت‌های مراکز رشد و دانش بنیان تاکید کرد و اظهار داشت: تمرکز دانشگاه پیام نور از بدو تاسیس بیشتر در رشته‌های علوم انسانی بوده است، اما با توجه به اقتضائات جامعه در برهه‌ای این دانشگاه اقدام به راه اندازی رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی کرده است و در حال حاضر قریب ۳۵ درصد اساتید دانشگاه در این بخش‌ها مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.


سرپرست دانشگاه پیام نور از وجود آزمایشگاه‌های مجهز به بهترین تجهیزات پژوهشی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: ماموریت ویژه معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور در سال جاری افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و کارآفرینی است تا ضمن گسترش تعامل صنعت و دانشگاه، بستر‌های اشتغال دانش آموختگان را فراهم آورد.


تقی زاده آمایش رشته‌ها و ایجاد رشته‌های جدید را از دیگر اولویت‌های دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: گسترش رشته‌های تحصیلی کاربردی و بین رشته‌ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، راه اندازی سامانه‌ای کارآمد برای برگزاری آزمون‌های بدون کاغذ و آنلاین و تقویت نرم افزار‌های الکترونیکی از جمله برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری است.


وی از گسترش فعالیت‌های دانشگاه پیام نور برای جذب دانشجویان خارجی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: با کسب مجوز از سوی هیات امنای دانشگاه، مراکز دانشگاه پیام نور در کشور‌های لبنان، عراق و سوریه راه اندازی می‌شود.
تقی زاده با تاکید بر لزوم تهیه منابع درسی به زبان‌های عربی و انگلیسی افزود: ۷ مرکز استان دانشگاه پیام نور در داخل کشور فرایند کسب مجوز جذب دانشجویان خارجی را طی می‌کنند و در حال حاضر مرکز تهران دانشگاه پیام نور دارای مجوز جذب دانشجوی خارجی است که امید است در سال جاری بتوانیم با افزایش تعداد دانشجویان خارجی گامی مثبت در جهت انتقال دانش و فرهنگ این مرز و بوم و توسعه دیپلماسی علمی برداریم.


وی همچنین بر لزوم بهره مندی دانشگاه پیام نور از ظرفیت نهاد رهبری برای غنی سازی منابع درسی تاکید کرد و اظهار داشت: از آنجا که دانشگاه پیام نور دانشگاهی منبع محور است، بازنگری، به روز رسانی و غنی سازی منابع درسی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم در رشد و تربیت موثر دانشجویان نقشی بسزا ایفا نماییم.


سرپرست دانشگاه پیام نور از وجود ۱۴ دبیرخانه فرهنگی در استان‌ها خبر داد و با اشاره به پویایی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی با امکان حضور دوباره دانشجویان در فضای دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه به دنبال تخصیص بودجه‌ای بیشتر برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است و با برگزاری جشنواره‌های متعدد، بستر‌های ایجاد نشاط، پویایی و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیام نور شعار سال دانش بنیان سرپرست دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور دانش بنیان راه اندازی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور