Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:26:29 GMT

اجرای پویش ملی «مسیر سبز، ایران پاک» در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۰۱۷۸

اجرای پویش ملی «مسیر سبز، ایران پاک» در مازندران

به گزارش ایرنا، سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی طبیعت، پیش از نوروز ۱۴۰۱ با هدف پاکسازی محیط زیست به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفریحی و طبیعی از زباله و پسماندها، پویشی را با عنوان «مسیر سبز - ایران پاک» راه‌اندازی و به تمامی استانداران ابلاغ کرد. در این پویش مقرر شد تا ۱۵ فروردین در همه استان‌ها علاوه بر اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت و حاشیه راه‌ها از زباله‌های رها شده، درختکاری نیز مورد توجه قرار گیرد و پس از این بازه زمانی نیز استانداران گزارش اقامات انجام شده را به سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران درباره روند اجرایی برنامه‌های پویش ملی «مسیر سبز، ایران پاک» روز دوشنبه اظهار کرد: طرح پاکسازی حریم راه‌ها از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ اجرا شد که طی آن حاشیه یک‌هزار و ۷۳۰ کیلومتر از راه‌های مازندران پاکسازی و زیباسازی شد.

سید محمود حسینی‌پور گفت: پاکسازی حریم راه‌ها از زباله امری مستمر است و انتظار می‌رود که خود مردم نیز در این زمینه دغدغه داشته باشند و با دستگاه‌های مرتبط همراهی کنند.

وی درباره اجرای طرح کاشت درخت در حریم راه‌های استان خاطرنشان کرد: برای تحقق این بخش از پویش، طرح درختکاری علامه حسن‌زاده آملی در حاشیه محورهای مواصلاتی استان با محوریت فرمانداران در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۱۳۵ هزار و ۸۳۰ نهال در حاشیه جاده‌های استان کاشته شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۳۹ هزار گودال برای کاشت درخت در حاشیه جاده‌های سراسر استان حفر شد که تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳۵ هزار و ۸۳۰ درخت کاشته شده و بقیه نیز طی روزهای آتی کاشته خواهد شد.

حسینی‌پور اظهار کرد: این مهم با  برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌هایی همچون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل امنیتی-انتظامی استانداری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و اداره کل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری عملیاتی شد.

وی درباره شهرستان‌های پیشتاز در اجرای طرح مسیر سبز گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ اصله نهال در حاشیه جاده‌های شهرستان آمل کاشته شد که بیشترین تعداد کاشت نهال در این طرح بین شهرستان‌های مازندران است. شهرستان جویبار با ۱۲ هزار اصله نهال، تنکابن با ۱۰ هزار و ۳۵۰ اصله نهال، رامسر با ۹ هزار و ۳۰۰ اصله نهال و و سوادکوه با ۸ هزار و ۷۷۰ اصله نهال در رتبه‌های بعدی شهرستان‌های استان برای اجرای طرح مسیر سبز قرار دارند.

به گفته حسینی‌پور کاشت نهال در برخی از محورهای بین شهری مازندران به صورت دو ردیف در هر طرف جاده انجام می‌شود.

پیش از این و در سال‌های گذشته این پویش در تعدادی از استان‌ها انجام می‌شد، اما امسال تحت عنوان «مسیر سبز، ایران پاک» در کل کشور اجرایی شد.

طرح درختکاری در حاشیه جاده‌های مازندران در قالب میراث ماندگار به عنوان یکی از برنامه‌های محوری استانداران از سال ۱۳۸۴ در استان کلید خورد و به دلایل مختلف به سرانجام نرسید، اما به نظر می‌رسد استاندار مازندران در دولت سیزدهم طرح درختکاری را با عنوان نهضت درختکاری در حاشیه جاده‌ها پس از بررسی کارشناسی و شناسایی همه مشکلات و چالش‌ها آغاز کرده و با جدیت پیگیری و رصد می‌کند.

سید محمود حسینی‌پور بر خلاف دیگر استانداران طرح درختکاری درحاشیه جاده‌های استان را پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان ادارات کل منابع طبیعی ساری و نوشهر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل امنیتی-انتظامی استانداری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و اداره کل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری عملیاتی کرده است .

استاندار مازندران با انتخاب افراد مسوول در دستگاه‌های مختلف برای نظارت بر اجرای این طرح نشان داد که همه جوانب به بار نشستن درختان در حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داده است؛ طرحی که می‌تواند علاوه بر نشان دادن طبیعت دوستی مردم استان، نام دست‌اندرکاران آن را در خاطره مردم بومی و گردشگران که روزی از سایه و زیبایی آن بهره می‌گیرند ماندگار کند.

عملیات اجرایی درختکاری در حاشیه جاده‌های مازندران به نام طرح علامه حسن حسن‌زاده آملی با دستور استاندار مازندران به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از ۱۸ آذر آغاز شد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخت سید محمود حسینی پور نوری مدیریت پسماند دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخت مدیریت پسماند دفع زباله استاندار مازندران حاشیه جاده حاشیه جاده ها حفاظت محیط زیست طرح درختکاری اصله نهال حسینی پور ایران پاک اجرای طرح مسیر سبز اداره کل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در پویش دست‌های مهربان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی تصریح کرد: تمام ادارات ظرفیت های خیلی خوبی دارند که بتوانند قدری از فقر جامعه را بزدایند و این فقط مختص به یک اداره و یا دو اداره نیست، لذا عقیده بنده این است در همه ادارات و سازمان‌های استان کردستان یک پویش رسیدگی به فقرا تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: با وجود اینکه‌ در استان کردستان ۵۵ هزار کارمند وجود دارد اگر ۵۵ هزار کارمند فقط ماهانه مبلغ کمی در این راستا کمک کنند، شاهد اینگونه کارهای نیک می شویم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر هر اداره ای و یا هر فردی به سمت کارهای خیرخواهانه و انفاق برود کار پسندیده و نیکویی است؛ کاری که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و سازمان اموال تملیکی در استان انجام داده است یک الگوی بسیار خوبی است و انشاءالله به عنوان یک طرح در شورای اداری استان کردستان مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: توجه به مؤمنین و مؤمنات جزئی از دین ما است، شخصی به نزد  امام صادق علیه السلام آمد و گفت: یابن رسول الله تعدادی افراد جلوی در اجازه ورود می خواهند، گفتند چه‌ کسانی هستند؟ پاسخ دادند طرفداران و پیروان شما هستند، حضرت فرمودند پیروان من هستند؟ به فقرا کمک می کنند به ضعفا کمک می کنند؟ آن شخص پاسخ داد آنقدر نیست که به حساب بیاید، حضرت دوباره فرمودند آنها پیروان ما نیستند. 

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان داشت: نماز و روزه از واجباتی است که برای خودمان است، اما توجه به محرومین و فقرا و کمک به نیازمندان از واجبات الهی است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم تلاش ها مستدام و پیگیر باشد و بتوانیم افراد جامعه را به سمت و سوی کمک به فقرا تشویق و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند