Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت با بیش از ۸ هزار تخلف حادثه‌ساز که ۷۳ درصد افزایش نیز داشته، برخورد و اعمال قانون شده است.

وی گفت: بیشترین تخلفات با ۲۷ درصد مربوط به توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز و انحراف به چپ بوده و ۵۲ درصد واژگونی خودروها و خروج از محور را داشتیم که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی همچنین نبود مدیریت زمان سفر از سوی راننده‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: فوتی‌های تصادفات  نوروز ۱۴۰۱ در محورهای مواصلاتی استان ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی ترددها در خراسان جنوبی از ابتدای امسال اظهار داشت: پنج میلیون تردد در تعطیلات نوروزی را شاهد بودیم که افزایش ورودی و خروجی‌های استان نیز ۶۲ درصد بوده است.

سردار فرشید به فوت هفت نفر در تصادفات جاده ای خراسان جنوبی از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸ نفر بوده ۷۱ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با وجود ۲ سال محدودیت ترددها به دلیل شیوع کرونا، خوشبختانه با همراهی مردم امسال به‌رغم افزایش ترددها، حوادث کمتری داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: بیشترین تردد نوروزی مربوط به محور زاهدان - نهبندان، بیرجند - قاین همچنین محور راور - دیگ رستم و دیهوک بوده که متاسفانه بیشترین تصادفات و فوتی‌ها هم در این ۲ محور رخ داده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های پلیس برای نجات جان یک کودک در ایام نوروز گفت: همچنین طی ۲ تماس مردمی، ماموران پلیس به ۲ نفر از هموطنان که در جاده‌های استان دچار مصدومیت شده و جانشان به خطر افتاده بود، امدادرسانی کردند.

سردار فرشید تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شلوغی ساعات و دقایق منتهی به اذان مغرب، شهروندان قوانین و مقررات را رعایت و با زمان‌بندی، ترددهای برون و درون شهری خود را به لحظات نزدیک به افطار موکول نکنند تا شاهد افزایش حجم ترافیک و بروز حوادث نباشیم.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا حوادث رانندگی خراسان جنوبی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا حوادث رانندگی خراسان جنوبی پلیس راهور ناجا حوادث رانندگی خراسان جنوبی تردد جاده ای خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال