Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر گودرزی رئیس انجمن منتقدان سینما درباره افشاگری‌های اخیر سمیه میرشمسی نوشت: در یادداشت آخر سال ۱۴۰۰ از جای خالی اخلاق در سینما نوشته بودم. از سوءمدیریت و بحران مدیریت که سرمنشاء بسیاری از بی اخلاقی ها و هتک حرمت‌هاست. متذکر شدم اگر اخلاق و راستی و درستی در سینما نباشد هرج و مرج و ابتذال به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشته بودم سینما به یک خانه تکانی اساسی و درونی و یک ویرایش و پالایش بنیادی نیاز دارد و حالا چقدر زود بازخورد آن سخنان و هشدارها نماد و نمود پیدا کرد.

واقعا برایم تلخ و آزاردهنده است که بخواهم درباره اتفاقات تکان دهنده ای حرف بزنم که در سینمای ما توسط افرادی بیمار و متجاوز رخ داده و می دهد. البته حضور این افراد ناخلف متاسفانه نه فقط در سینما که در مشاغل و اصناف مختلف مسبوق به سابقه است و صد افسوس که همچنان هست.

همچنان که این ناهنجاری ها فقط محدود به صنف بازیگران نبوده و در اصناف دیگر سینما نیز قابل ردیابی است. رد متجاوزانی که روح و ذهن و حافظه و خاطره قربانیان خود را تسخیر کرده و افسوس که چقدر آزادانه ساحت هر حرفه و شغلی را جولانگاه اهداف شوم و خبیث خود می دانند و گویا کسی هم جلودارشان نیست.

در شرایط کنونی به عنوان یک منتقد که حمایت از ارزش‌ها، روشنگری، نقد کژی ها، شرایط و اوضاع و احوال سینما وظیفه اخلاقی و صنفی اوست نسبت به شجاعت افشاگری سمیه میرشمسی که قربانی تعرض در سینماست موضع خود را اعلام کنم و امیدوارم با حمایت از جریان «نه به حضور این بیماران در عرصه های مختلف اجتماع» روح، تن و جسم بیماران متجاوز را آن چنان زخمی کنیم که تا همیشه در بستر نامردی و دریوزگی زخم خورده و در عذاب باشند.

سمیه میرشمسی را ستایش می کنم که علی رغم دشواری و عذابِ سخن گفتن در اینباره که آبروی خود را باید هزینه می کرد شجاعت به خرج داد و این ظلم پنهان را فریاد زد. قطعا سکوت در اینباره باعث می شود قربانیان بیشتری به مسلخ برده شوند.

وقوع و شیوع بحران خشونت و تعرض یک پیام آشکار دارد و آن این که خشونت و تعرض در سطح جامعه رو به افزایش است و اگر تدبیری برای این آسیب جدی اخلاقی و روانی از سوی مسئولان اتخاذ نشود با جامعه ای کابوس زده مواجه خواهیم شد؛ چراکه تاثیر و پیامدهای تجاوز، آزار و تعرض جنسی باعث می شود قربانیان هماره احساس ترس، شرمندگی، افسردگی، اضطراب و عدم امنیت داشته باشند و این مسائل به جز افراد قربانی به جامعه هم منتقل می شود و نتیجه اش می شود جامعه ای منفعل، زخم خورده، بیمار و بدون امنیت و اعتماد.

منبع: فارس

کلیدواژه: جعفر گودرزی صنف بازیگران زنان بازیگر سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد