Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:32:14 GMT

صدور ۹ گواهینامه محصول دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۰۶۹۵

صدور ۹ گواهینامه محصول دانش بنیان

محمود رضا نیازی گفت : با هدف اجرای فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با تولیدمحصولات دانش بنیان و به استناد بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظورافزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی امسال به صورت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شود.

به گفته مدیرکل استاندارداستان کرمانشاه یکی از مولفه‌های جهش تولید، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است به همین منظور پارسال اولین گواهینامه محصول دانش بنیان (COP) استان برای شرکت مهان اکسیر شمس برای محصول فیلتر کارتریجی گاز‌های شیمیایی (H ۲ S) صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال فرآیند استانداردسازی وصدور گواهینامه محصولات دانش بنیان شرکت‌های متقاضی برای؛
۱- «دستگاه مارکر تصویربرداری از اعماق مختلف زیرسطحی»،
۲- «سامانه حفاظت پیرامونی حساس و سامانه زمینی و دفنی»
۳- «ماده موثره آزمایشگاهی سنتز ایمیکویمود از آمینوبنزوییک اسید»،
۴- محصول «تکنیکال کلریدازون، تکنیکال پیری پروکسی فن»
۵- محصول «اسید فوماریک در مقیاس نیمه صنعتی»،
۶-محصول «فلوریدریک اسید»،
۷- محصول «پتاسیم سولفات»،
۸-محصول «تصفیه کننده و ضدعفونی کننده هوای الکترواستاتیک»
۹-محصول فناورانه «تست لاین خودرو‌های سبک» در حال انجام است.

گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطاء می‌شود که با یک استاندارد ملی یا کارخانه‌ای مطابقت داشته باشند و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته از محصولات دانش‌بنیان اعطاء می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.

در راستای حمایت عملی استاندارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور استان، این واحد‌ها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری استان به اداره کل استاندارد معرفی تا به صورت ویژه، ارزیابی ونسبت به صدور گواهینامه موردنظر یا پروانه دانش نماد اقدام شود.

این گواهینامه‌ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازار‌های داخلی و بین المللی صورت می‌گیرد.

حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که کارشناسان استاندارد برای تشویق ان‌ها به دریافت گواهینامه به صورت دوره‌ای جلساتی با آن‌ها برگزار کردند.

۶۳۰ واحد تولیدی وخدماتی دراستان کرمانشاه با ۱۲۵۵فرآورده و محصول، دارای علامت و پروانه استاندارد است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه استانداردسازی استاندارد ملی محصولات دانش بنیان گواهینامه محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با هدف شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی خود در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو شرکت دارد.

وی با اشاره به حضور 41 شرکت تولیدی محصولات صادراتی در استان که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در 6 گروه کالایی شده‌اند، عنوان کرد: با تقویت زیرساخت‌های تولیدی و صادراتی، این استان اکنون 30 محصول صادرات محور است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به بخش‌های غرفه استان در نمایشگاه ایران اکسپو که شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است، افزود: حضور در این نمایشگاه مشتری‌های جدید و افزایش مقاصد صادراتی را برای استان به همراه دارد.

رحمتی با بیان اینکه تولید لوازم خانگی در استان افزایش 25 درصدی داشته است، مطرح کرد: شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، خوراک آبزیان، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان و کیلنکر، محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: سنگ ساختمانی، سیلندر گاز، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از دیگر محصولات صادراتی استان هستند.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳