Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنان فلسطینی زندانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از حقوق اولیه خود نیز محروم هستند. خبرگزاری میزان – آمارها نشان می‎دهند که رژیم صهیونیستی در ماه میلادی گذشته، ۴۷۰ فلسطینی از جمله ۶۴ کودک و هفت زن را بازداشت کرده است.   به گزارش «قدس»، رژیم صهیونیستی در چارچوب گسترده کردن کارزار بازداشت خود علیه مردم فلسطین در سراسر سرزمین‌های اشغالی، در ماه مارس ۲۰۲۲ دستکم ۴۷۰ فلسطینی از جمله ۶۴ کودک و هفت زن را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «قدس اشغالی»، با ۱۷۶ مورد بازداشت بالاترین تعداد بازداشت شدگان را داشت.   ۹ فلسطینی نیز در نوار غزه بازداشت شدند؛ در میان بازداشت شدگان نام شماری از اعضای شورای قانونگذاری فلسطین نیز وجود دارد.   در مجموع، ۴ هزار و ۸۵۰ فلسطینی از جمله ۳۴ زن و ۱۶۰ کودک در حال حاضر در ۳۲ زندان رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.   ده‌ها نفر از این زندانیان بیش از دو دهه در زندان بوده اند و ۵۵۰ زندانی فلسطینی نیز بیمار هستند.   این در حالی است که نگهداری از زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط ناسالم و در میانه شیوع کرونا انجام می‌شود.   براساس گزارش منابع رژیم صهیونیستی، زندانیان فلسطینی تحت شکنجه‌هایی مانند محرومیت از غذا و آب، ضرب و شتم و شوک الکتریکی قرار می‌گیرند.   ضمن این که «بازداشت اداری» ۴۵۰ زندانی فلسطینی نقض حقوق آن‌ها را به دنبال دارد و کاملا غیرقابل قبول است.   «بازداشت اداری» نوعی بازداشت است که ماه‌ها یا حتی سال‌ها فرد را بدون هیچ گونه اتهام خاصی در بازداشت نگه می‌دارد.   به گزارش «میدل ایست آی»، زندانیان زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، خواهان دستیابی به حقوق خود هستند.   در واقع زنان فلسطینی در نتیجه تداوم اشغالگری و اعمال غیرانسانی و غیراخلاقی رژیم صهیونیستی، همچنان بهای سنگینی را با جان خود و خانواده شان می‌پردازند. بیشتر بخوانید: ادامه تحریم دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی از سوی اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی محدودیت‌ها علیه اسرای فلسطینی را افزایش داد از بیش از ۳۰ زن فلسطینی زندانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، ۱۰ نفر مادر هستند که سرکوب وحشیانه کارکنان زندان مواجهند.   زنان زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اخیرا از سرویس زندان خواستار تلفن برای برقراری ارتباط با خانواده شان شدند.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی نفتالی بنت حقوق بشر زندان های رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که شهادت دو اسیر فلسطینی ساکن غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکیدی بر تداوم جنایات جنگی این رژیم در حق ملت فلسطین است.

این جنبش از جامعه جهانی خواست رژیم اشغالگر را برای کشف سرنوشت اسرای فلسطینی ساکن غزه و بازگرداندن آن‌ها به جمع خانواده‌هایشان تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

کد خبر 6095375

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان