Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۷۹ دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۰۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که نسبت با سال گذشته از لحاظ وزنی سه درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا از طریق سه مرز اصلی استان کرمانشاه انجام گرفته است، افزود: یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۶۸ دلار به وزن ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۳ تن از مجموع کالاهای صادر شده در گمرکات کرمانشاه به واسطه مرز پرویزخان، خسروی و شوشمی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل: کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن‌آلات، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظرف یکبار مصرف بوده‌اند.

رحمانی پور با اشاره به آمار یک ساله واردات گمرکات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: مبلغ ۶۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۳۷ دلار کالا به وزن ۲۵ هزار و ۸۰۴ تن از طریق گمرکات استان کرمانشاه و به واسطه مرز خسروی و پرویزخان وارد شده که از نظر ارزش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع کالاهای وارداتی استان کرمانشاه که میزان ۳۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۳۱ دلار بوده گمرک کرمانشاه میزان چهار هزار و ۷۵۹ تن را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشت به خود اختصاص داده که از حیث وزن ۱۱۳ درصد و از نظر ارزش ۹۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۰ به ترتیب از گمرک پرویزخان ۲۷ میلیون و ۶۶۴ هزارو ۴۵۲ دلار کالا به وزن ۱۹ هزارو ۳۴۳ تن و از گمرک خسروی نیز سه میلیون و ۹۶۸ هزارو ۹۵۴ دلار کالا به وزن یک هزارو ۷۱۱ تن به داخل کشور وارد شده است.

رحمانی پور با بیان عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه، تاکید کرد: کالاهایی که در سال گذشته از طریق استان کرمانشاه وارد شده است شامل: آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید و انواع تایر بوده است.

کد خبر 5459297

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه صادرات کالا مرز پرویزخان مرز خسروی گمرکات کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی گردشگری مسافران نوروزی روز طبیعت آمار کرونا سفرهای نوروزی مشهد بازگشایی مدارس گمرکات استان کرمانشاه دلار کالا به وزن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری