Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@21:22:08 GMT

قیمت برنج ایرانی در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۰۷۹

قیمت برنج ایرانی در سال ۱۴۰۱

قیمت برنج ایرانی در سال جدید در مقایسه با پارسال هنوز تغییری نکرده اما احتمال تغییر قیمت در نیمه دوم سال وجود دارد.

حسن تقی‌زاده رئیس اتحادیه برنج‌فروشان شهرستان بابل گفت: اعلام نرخ دستوری برای برنج‌های داخلی و وارداتی از سوی وزارت جهادکشاورزی در ماه‌های پایانی پارسال سبب شده است افراد و فروشگاه‌هایی که پیش از این تاریخ برنج را خریداری کرده بودند از عرضه آن خودداری کنند، چونکه معتقدند برنج را گران‌تر از این مبلغ خریده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت جهادکشاورزی اواخر بهمن  پارسال برای تعادل بخشیدن به بازار برنج قیمت هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک را ۶۵ هزار تومان، برنج طارم درجه دو را ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی را ۴۲ هزار تومان و انواع برنج‌های وارداتی را از ۳۰ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده بود که با شرایط روز بازار همخوانی نداشت و بسیاری از کسانی که پیش از این تاریخ برنج خریداری کرده بودند ترجیح دادند برنج هایشان در انبارها بماند که همین موضوع از آخرین ماه سال گذشته سبب رکود در بازار برنج شد که همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان شهرستان بابل می‌گوید فصل کشت برنج در مازندران آغاز شده است و مرداد ماه برنج جدید وارد بازارها خواهد شد به همین دلیل پیش بینی می‌شود بازار برنج در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ بدون تغییر محسوس قیمت باشد، اما اگر نرخ دستوری برداشته شود با توجه به افزایش هزینه‌های کاشت و داشت و برداشت بدون شک قیمت برنج در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بالا خواهد رفت.

هر کیلوگرم برنج طارم اکنون در بازارهای مازندران از ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان، فجر ۵۵ هزار تومان، ندا ۴۲ هزار تومان و شیرودی ۴۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

  منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: برنج برنج پاکستانی برنج ایرانی برنج وارداتی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین