Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد البخیتی اخیرا در توییتی نوشت: ای اهل عراق! آیا معقول است که تشکیل دولت را اینقدر طول بدهید در حالی که سید علی سیستانی یکی از داناتزین و پارساترین مراجعی که تاریخ عراق به خود دیده، بین شماست؟

البخیتی ادامه داده است: آیا او (آیت الله سیستانی) همان نیست که به برگزاری انتخابات برای اولین بار در عراق پافشاری کرد و اگر او نبود انتخاباتی نیز در کار نبود؟

این عضو برجسته انصارالله یمن سران عراقی را نصیحت کرد که «وجود آیت الله سیستانی بین شما در این زمانه دشوار، نعمتی از سوی خداست؛ آن را ضایع نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اشاره انصارالله یمن به کشمکش های بین جریان های عراقی به ویژه شیعی و عدم توافق آنان بر سر تشکیل دولت آینده است.

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه گذشته از فرصتی ۴۰ روزه به چارچوب هماهنگی شیعی خبر داد؛ چلّه‌ای که در آن گفت وگوها با جریان‌های مختلف سیاسی برای تشکیل دولت عراق انجام شود البته «به استثنای جریان صدر» که مقتدا از «الحنانه» نجف دستور به منع ورود به مذاکرات تشکیل دولت داد.

برچسب‌ها آیت الله سیستانی سید مقتدا صدر جنبش انصارالله عراق نجف پروندهٔ خبری عراق و تحولات بعداز انتخابات پارلمانی گره کور تشکیل دولت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیت الله سیستانی سید مقتدا صدر جنبش انصارالله آیت الله سیستانی سید مقتدا صدر جنبش انصارالله عراق نجف آیت الله سیستانی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است