Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:30:15 GMT

۲۱۳ هزار و ۳۹۷ دز واکسن کرونا در خمین تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۳۵۴

۲۱۳ هزار و ۳۹۷ دز واکسن کرونا در خمین تزریق شد

«مجتبی دیده دار» عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان واکسن در خمین شامل ۸۹ هزار و ۳۰۴دُز نوبت اول، ۸۱ هزار و ۱۵۰دُز نوبت دوم و ۴۲ هزار و ۹۴۳ دُز نوبت سوم برای گروه‌های هدف تزریق شده است.
وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی خمین شهرستان با تزریق ۸۲.۳ درصد «واکسن نوبت اول» رتبه ششم، با تزریق ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد «واکسن نوبت دوم» رتبه پنجم و تزریق ۵۱.۶ درصد «واکسن کرونا نوبت سوم» رتبه پنجم تزریق واکسن را بین دانشکده های علوم پزشکی کشور کسب کرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: مرکز واکسیناسیون دانشکده علوم پزشکی خمین واقع در بلوار قدس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال و آماده ارائه خدمت است.
دیده دار با اشاره به قرار گرفتن خمین در وضعیت نارنجی کرونا از شهروندان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل دُزهای واکسن خود به ویژه دُز سوم اقدام کنند.
وی با اشاره به ثبت ۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هفت روز گذشته در خمین ادامه داد: یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این بازه زمانی در خمین جان باخته است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۳ هزار و ۹۳۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شد.
دیده دار تصریح کرد: از مجموع این آزمایش‌ها، پنج هزار و ۱۵۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شناسایی که چهار هزار و ۹۳۰ نفر بهبود یافتند یا از بیمارستان ترخیص شدند.
وی افزود: ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰۹ بیمار کووید ۱۹ در خمین جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت : با توجه به تعطیلات نوروز و مسافرت ها و دورهمی های خانواده ها، باید هر شهروندی که علایم مشکوک به کرونا دارد در قرنطینه خانگی بماند.
دیده دار ادامه داد: در ماه مبارک رمضان تغذیه مناسب در همه وعده های غذایی این ماه، از اهمیت ویژه ای برخوردار و در سلامتی روزه داران بسیار مهم است.
وی با اشاره به اهمیت تزریق کامل دوزهای واکسن کرونا برای ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا گفت: تحقیقات نشان داده است، افرادی که تمام دزهای واکسن را تزریق کرده اند کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته اند.
دیده دار تاکید کرد: ️مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از تجمعات خصوصا دورهمی های خانوادگی جلوگیری کنند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت، یک مرکز بستری و درمانی دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی خمین واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی خمین واکسن کرونا استان مرکزی خمین واکسن کرونا دانشکده علوم پزشکی خمین واکسن کرونا ویروس کرونا دیده دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد