Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هزاران نفر پس از غروب آفتاب در حالیکه ماسک زده بودند و با استفاده از اپلیکیشن‌های ثبت ورود، در مسجد استقلال در پایتخت اندونزی گرد آمدند تا نماز تراویح بخوانند (نمازی که اهل سنت پس از نماز عشا در شب‌های رمضان می‌خوانند).

اندونزی در دو سال گذشته یکی از بالاترین میزان‌های کرونا در آسیا را داشته است، اما در این ماه رمضان که به طور سنتی زمان گرد آمدن کنار هم و تامل و دعا است، شمار موارد کرونا آنقدر کاهش یافته است که اجازه گردهمایی‌های بزرگ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان اندونزی در هنگام اوج‌گیری پاندمی کرونا در این کشور از نماز خواندن در مساجد منع شده بودند و پیوستن به مراسم سنتی «مودیک» (سنت سالانه بازگشت کارگران مهاجر به خانه پیش از عید فطر) که در آن میلیون‌ها نفر از خانواده‌هایشان در سراسر این شبه‌جزیره دیدن می‌کنند، منع شده بودند.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی هفته پیش اعلام کرد پس از دو سال ممنوعیت مسافرتی مربوط به کرونا، امسال «مودیک» مجاز خواهد بود.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «بهبود وضعیت کووید با نزدیک شدن ماه رمضان در ما خوش‌بینی ایجاد کرده است.

کد خبر 667679 برچسب‌ها اندونزی ماه رمضان رمضان مجله سنت‌های رمضان - جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اندونزی ماه رمضان رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، شهردار سبزوار روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک سبزوار گفت: مطالعات طرح ساماندهی ورودی این شهر با هدف زیباسازی، کاهش سوانح رانندگی و استفاده از ظرفیت عبور زائران امام رضا (ع) انجام می شود.

میثم حسین‌آبادی افزود: کمربندی جنوبی سبزوار در حوزه وظایف اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است، اما شهرداری سبزوار برای ساماندهی ورودی شهر به این طرح مهم در خارج از چهارچوب وظایف ذاتی خود ورود کرده است. 

حسین آبادی گفت: ساماندهی وضعیت آشفته ورودی شهر، کاهش تصادفات رانندگی، استفاده از ظرفیت عبور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر از سبزوار و رونق اقتصاد گردشگری از مهمترین چشم‌اندازهای این طرح است. 

دیگر خبرها

  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران