Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:24:40 GMT

رزمایش مشترک آمریکا و شبه‌نظامیان کرد در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۴۱۹

رزمایش مشترک آمریکا و شبه‌نظامیان کرد در سوریه

نیروهای ارتش اشغالگر آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد، اقدام به برگزاری رزمایش مشترک در شرق سوریه کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در اطراف چاه نفتی العمر در استان دیرالزور سوریه، امروز (دوشنبه) شاهد رزمایش مشترک با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) بود.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، در این رزمایش از سلاح‌های پیشرفته، موشک‌های زمین به زمین، توپخانه و تانک، جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نیز ارتش آمریکا در استان دیرالزور  اقدام به پرواز یک کشتی‌ هوایی برای اولین بار کرد و منابع محلی با رصد حرکت این کشتی هوایی، گفتند که این بالون توانایی پرواز به مدت یک هفته بدون وقفه را دارد

رزمایش امروز نیز در مناطق بیابانی «معیزیله» و «العزبه» انجام شد که دومین رزمایش در یک ماه اخیر محسوب می‌شود. ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان کرد در ۱۷ مارس نیز در همین منطقه دست به رزمایش زده بودند.

آمریکا از میدان نفتی العمر در منطقه «الشحیل» به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نظامی خود در شرق سوریه استفاده می‌کند؛ در کنار این پایگاه چندین مقر کوچک‌تر نیز در مناطق شمال شرق سوریه دایر کرده است. کمی آن طرف‌تر در آن سوی کرانه فرات نیز منطقه «المیادین» واقع شده است که در کنترل نیروهای مقاومت قرار دارد.

دولت سوریه هرگونه حضور ارتش آمریکا در این کشور را اشغالگری دانسته و بارها در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت بر لزوم خروج این نیروها از خاک سوریه تأکید کرده است؛ از سوی دیگر نیروهای مقاومت سوریه نیز بارها پایگاههای نظامیان آمریکایی را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای قرار داده‌اند. همراستا با این رویدادها، مردم محلی و ساکنین روستاها نیز بارها جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌اند. در آخرین مورد در پنجم فروردین ماه نیروهای ایست و بازرسی ارتش سوریه با همراهی اهالی روستای «الدعدوشیه» در شرق شهر قامشلی در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) مانع ورود خودروهای گشتی ارتش آمریکا به داخل روستا شده و آن‌ها را به عقب راندند.

آمریکا از میدان نفتی العمر در منطقه «الشحیل» به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نظامی خود در شرق سوریه استفاده می‌کند

اهالی روستای «الدعدوشیه» زمانی که متوجه تنش میان نیروهای ارتش سوریه با خودروهای گشتی آمریکایی شدند، وارد عمل شده و نظامیان آمریکایی را مجبور به بازگشت کردند.

اینگونه موارد بارها در استان‌های الحسکه و دیرالزور که نیروهای آمریکایی چندین پایگاه در مناطق مختلف آن دارند، رخ میدهد، به طوریکه در سوم ماه مارس نیز اهالی روستای «الصالحیه» و «الدعدوشیه» با همکاری نیروهای ارتش سوریه مقابله نظامیان آمریکایی ایستاده و آن‌ها را از منطقه دور کردند.

عنب بلدی در ادامه نوشت که این تمرین‌های نظامی با حملات تروریست‌های داعش به مواضع شبه‌نظامیان کُرد همراه شده است، به طوریکه اخیرا چهار تن از نیروهای کرد در نزدیکی چاه نفتی «صبیحان» به دست تروریست‌های داعش کشته شده‌اند. هرچند ارتش آمریکا مبارزه با داعش و تروریسم را بهانه ادامه حضور خود در شرق سوریه معرفی کرده است، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ صراحتا گفت که ارتش آمریکا به خاطر نفت در سوریه مستقر شده است.

ترامپ در آن سخنان گفته بود: «ما می‌خواهیم از سوریه خارج شویم البته من تعدادی را آنجا به خاطر نفت باقی گذاشتم. آیا این خوب نیست که ما نفت را (برای خودمان) نگه داریم؟»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت سوریه رزمایش آمریکا داعش دولت سوریه رئیس جمهور ارتش اشغالگر آمریکا نیروهای دموکراتیک سوریه سازمان ملل ارتش سوریه ارتش آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شرق سوریه شبه نظامیان ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو