Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:35:02 GMT

خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بوم گردی در آذربایجان غربی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۵۳۲

خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بوم گردی در آذربایجان غربی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل جباری در این زمینه اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۱۰ بند به امضای رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید و با اجرای این طرح شاهد تحول در بخش گردشگری روستایی شهرستان خوی خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح احداث بوم گردی روستایی در به عنوان پایلوت در شهرستان خوی برای اولین بار اجرایی می‌شود و امیدوارم این به صورت فراگیر در سطح استان نیز اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه طرح توانمندی روستاها با قدرت تمام پیگیری می‌شود، اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت برای اولین بار در شهرستان خوی اجرا می‌شود و امیدوارم مسئولان استانی به خصوص استاندار پیگیر اجرایی شدن طرح برای تمام شهرستان‌های استان باشد.

اکبر نیکزاد توانمندسازی روستاها، اشتغالزایی، ترویج گردشگری و جلوگیری از مهاجرت به شهرها را از اهداف مهم این تفاهم نامه مهم عنوان کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح توسعه محوری روستاها با محوریت گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بیانجامد.

عادل نجف زاده تصریح کرد: با اجرای طرح بوم گردی در روستاهای شاهد رونق گردشگری و احداث واحدهای اقامتی با حفظ بافت روستایی سنتی خواهیم بود.

کد خبر 5459369

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان غربی بوم گردی ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی گردشگری روز طبیعت مسافران نوروزی آمار کرونا سفرهای نوروزی بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی